Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Montere LED-bar selv; utstyr og løsninger?

Startet av morrun, tirsdag 07. desember 2021, klokken 09:30

« forrige - neste »

morrun

Hei. Har erfaring med en 19-modell TM3. Synes fjernlysene var svake og forventer noe av det samme når jeg får min model Y.
Vurderer derfor å montere LED-bar. Har hatt en prisgunstig Strands-lykt på en annen bil, som jeg var fornøyd med. Ønsker noe tilsvarende, men her er det vel behov for en del tilleggsutstyr, er det ikke? Hva trenger jeg? Får man kabel-pakker som er plug-and-play? Lenker til produkt? Ønsker å montere lykta selv. Vil derfor finne en løsning som ikke innebærer å måtte demontere støtfangeren. Har noen prøvd å montere en slik skiltbrakett opp-ned og bak-frem? Slik vil jeg tro at man kan få lykta innunder skiltet? Er det plass til det? Blir det pent? Er det solide nok originale fester for skilt, slik at en brakett kan monteres godt nok for vibrasjonsfritt lys? Vil gjerne se noen bilder av løsninger i tillegg til tips. Mvh Morten
Mvh Morten.

2016 Nissan Leaf 30 Kwt -solgt.
2019 Tesla model 3 LR -solgt.
2018 BMW i3 94 Ah
2021 Tesla model Y LR.

Klykken

Fjernlysene på 2021 Y/3 er vesentlig bedret enn din tidligere 2019-modell. Vi så også for oss å kjøpe led-bar og montere, men etter å ha mottatt Y i september og fått sett hvordan de er er det for vår del absolutt ikke nødvendig.

Hadde Strands Nuuk på vår tidligere S85D og ledbaren var OK og mye for pengene og gav et greit bidrag til den, men langt fra toppsjiktet. Tror ikke den vil gjøre noen forskjell på Y med mindre den monteres på taket.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

morrun

Takk for responsen. Det var jo positivt, men jeg er likevel interessert i utfyllende svar. Var nettopp en slik lykt jeg hadde på Land Cruiseren. Synes den ga godt tilskudd til original-lysene.
Mvh Morten.

2016 Nissan Leaf 30 Kwt -solgt.
2019 Tesla model 3 LR -solgt.
2018 BMW i3 94 Ah
2021 Tesla model Y LR.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA