Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Ladested fungerer ikke  (Lest 520 ganger)

Zubzero

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 105
    • Vis profil
Ladested fungerer ikke
« på: Tirsdag 07. Desember 2021, klokken 06:57 »
Er det flere som ikke får ladested til å fungere? Jeg har aktivert lading alle dager, og den skal være ferdig kl 0500. Max lading er innstilt til 80 prosent. Alikevel så stopper den etter noen få prosent og lenge før den har nådd dette.
Vanlig lading fungerer.

steffone

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 82
    • Vis profil
Sv: Ladested fungerer ikke
« Svar #1 på: Tirsdag 07. Desember 2021, klokken 08:11 »
Jeg opplever tidvis det samme problemet. Var ei uke hos svigers for en stund siden, hvor jeg la deres ladepunkt til som ladested første gangen jeg forsøkte dette. Da fungerte det plettfritt. Dernest la jeg til ladepunktet hjemme som ladested, men bilen vil simpelthen ikke ta i mot noe strøm her på natten. Dette er hovedregel (hvor den i natt faktisk ladet).

Har besluttet å gi det noen forsøk til før jeg kontakter forhandler, da jeg mistenker at det foreligger en grad av brukerfeil et sted.
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

Zubzero

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 105
    • Vis profil
Sv: Ladested fungerer ikke
« Svar #2 på: Tirsdag 07. Desember 2021, klokken 13:47 »
Jeg opplever tidvis det samme problemet. Var ei uke hos svigers for en stund siden, hvor jeg la deres ladepunkt til som ladested første gangen jeg forsøkte dette. Da fungerte det plettfritt. Dernest la jeg til ladepunktet hjemme som ladested, men bilen vil simpelthen ikke ta i mot noe strøm her på natten. Dette er hovedregel (hvor den i natt faktisk ladet).

Har besluttet å gi det noen forsøk til før jeg kontakter forhandler, da jeg mistenker at det foreligger en grad av brukerfeil et sted.

Ser i som om det er en kjent sak for flere når en googler problemet. Får satse på en SW oppdatering. Inntil videre prøver jeg meg heller på Gridio-appen.