Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.44.25 - Holiday update

Startet av kodax, mandag 06. desember 2021, klokken 22:55

« forrige - neste »

kodax

Sitat fra: kodax på mandag 03. januar 2022, klokken 10:26
Sitat fra: Handyman på mandag 03. januar 2022, klokken 09:38
Sitat fra: kodax på mandag 03. januar 2022, klokken 09:09
Sitat fra: jkirkebo på søndag 02. januar 2022, klokken 22:30
Profil er da koblet til nøkkel/nøkkelkort/mobilnøkkel? Vi bruker hver vår profil på begge Teslaene men det er svært sjelden jeg må inn og velge profil manuelt...
Med mobilen virker det nesten tilfeldig hvilken profil som settes med vår TM3 (nøkkelkort gidder vi ikke drasse på). Med fob-en til TMX-en fungerer det bedre, men også der er det ikke alltid den setter riktig profil.
Et luksus-problem, men allikevel en degradering for vår del at profilen er fjernet.
Ha du koblet sammen mobil og profil? Det må jo gjøres manuelt. Hos oss fungerer det da bra.
Øh, det kan vel hende jeg ikke har gjort, får ta en sjekk. I så fall frafaller jeg min klage, og takker ydmykt :)
Da var det gjort. Men ikke akkurat selvforklarende, så mistenker at mange har dette problemet.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

ladov

Sitat fra: turfsurf på mandag 03. januar 2022, klokken 05:25
Sitat fra: ladov på mandag 03. januar 2022, klokken 00:39
Har noen forresten fått til å legge til waypoint på navien med stemmestyring? Hadde et par forsøk selv men det gikk like bra som å be bilen sette på radioen..det vil si ikke i det hele tatt.
«Kjør til» som vanlig?
Les spørsmålet på nytt og prøv igjen..

Altså, om jeg skal til kristiansand sier jeg 'kjør til kristiansand'. Om jeg skal kjøre til kristiansand men vil kjøre om Drangedal.. Hva sier jeg da? Jeg har gjort noen forsøk som alle ender med bilens variant av DOES NOT COMPUTE. Omtrent som å sette på radioen med stemmestyring, virker ikke det heller. Alternativt så er det bare en veldig ikke-intuitiv måte å si det på.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

jlan

#332
Du sier "Kjør til Drangedal", og bekrefter Via"Legg til" på skjermen
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

ladov

Sitat fra: jlan på mandag 03. januar 2022, klokken 22:36
Du sier "Kjør til Drangedal", og bekrefter Via på skjermen
Svaret er at du *ikke* kan sette opp waypoints med stemmestyring altså.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

jlan

Sitat fra: ladov på mandag 03. januar 2022, klokken 22:44
Sitat fra: jlan på mandag 03. januar 2022, klokken 22:36
Du sier "Kjør til Drangedal", og bekrefter Via på skjermen
Svaret er at du *ikke* kan sette opp waypoints med stemmestyring altså.
Ikke uten å trykke en gang på skjermen, etter det jeg har funnet ut. "OK" startet vinduspusserene
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

ladov

Sitat fra: jlan på mandag 03. januar 2022, klokken 22:51
Sitat fra: ladov på mandag 03. januar 2022, klokken 22:44
Sitat fra: jlan på mandag 03. januar 2022, klokken 22:36
Du sier "Kjør til Drangedal", og bekrefter Via på skjermen
Svaret er at du *ikke* kan sette opp waypoints med stemmestyring altså.
Ikke uten å trykke en gang på skjermen, etter det jeg har funnet ut. "OK" startet vinduspusserene
Nå har jeg for så vidt aldri egentlig savnet waypoints siden jeg uansett kan dele opp strekningen 'manuelt'. ;)

Jeg har fått med meg at andre har savnet dette, litt synd at den er uferdig. Ikke mye positivt igjen i denne oppdateringen da, mest dritt egentlig..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

kodax

Sitat fra: ladov på mandag 03. januar 2022, klokken 23:00
Sitat fra: jlan på mandag 03. januar 2022, klokken 22:51
Sitat fra: ladov på mandag 03. januar 2022, klokken 22:44
Sitat fra: jlan på mandag 03. januar 2022, klokken 22:36
Du sier "Kjør til Drangedal", og bekrefter Via på skjermen
Svaret er at du *ikke* kan sette opp waypoints med stemmestyring altså.
Ikke uten å trykke en gang på skjermen, etter det jeg har funnet ut. "OK" startet vinduspusserene
Nå har jeg for så vidt aldri egentlig savnet waypoints siden jeg uansett kan dele opp strekningen 'manuelt'. ;)

Jeg har fått med meg at andre har savnet dette, litt synd at den er uferdig. Ikke mye positivt igjen i denne oppdateringen da, mest dritt egentlig..
Så redigering av waypoints er uferdig fordi du ikke kan gjøre endringer kun med stemmen? Fins det noen navigasjonsløsninger der man kan dette?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

turfsurf

Sitat fra: ladov på mandag 03. januar 2022, klokken 22:12
Les spørsmålet på nytt og prøv igjen..

Altså, om jeg skal til kristiansand sier jeg 'kjør til kristiansand'. Om jeg skal kjøre til kristiansand men vil kjøre om Drangedal.. Hva sier jeg da?
Jeg leste spørsmålet, og forstod det riktig. Du sier "kjør til", og så waypoints i motsatt rekkefølge, f.eks:

- kjør til Kristiansand
- kjør til Drangedal
- kjør til Porsgrunn
- osv


For hvert waypoint utenom endelig destinasjon kommer det dog opp en dialog midt på skjermen hvor det står "legg til" på en stor knapp.

Selvfølgelig litt klønete å planlegge europaturen på denne måten.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tuxedo

Sitat fra: snakkesalig på mandag 03. januar 2022, klokken 19:49
Nå lurer jeg mest på hvorfor du var redd og ikke minst hva du håpet bilen skulle gjøre med det?
Det er nok helst datteren min som har det moro med å prøve alle kommandoer mellom himmel og jord. "Bacon i rumpa" starter setevarme  :P

tgmachine

Har en 2019 Model 3. Noen som vet hvor det har blitt av "Denne turen" som stod under bilen på venstre side? Man hadde et felt der hvor man kunne sveipe for å se forbruket nå, siden forrige lading, etc. Samt sveipe til høyre og venstre for å se vindusvisker og dekklufttrykk.

Savner særlig det med forbruk på denne turen, nå må jeg innom menyen og velge "Reise" for å se hva jeg bruker på denne turen.

Noen som vet hvor denne er blitt av?

-tgmachine

Handyman

Sitat fra: tgmachine på tirsdag 04. januar 2022, klokken 08:18
Har en 2019 Model 3. Noen som vet hvor det har blitt av "Denne turen" som stod under bilen på venstre side? Man hadde et felt der hvor man kunne sveipe for å se forbruket nå, siden forrige lading, etc. Samt sveipe til høyre og venstre for å se vindusvisker og dekklufttrykk.

Savner særlig det med forbruk på denne turen, nå må jeg innom menyen og velge "Reise" for å se hva jeg bruker på denne turen.

Noen som vet hvor denne er blitt av?

-tgmachine
Dessverre fjernet. En av endringene som er mest diskutert i denne tråden.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

tgmachine

Sitat fra: Handyman på tirsdag 04. januar 2022, klokken 08:26
Sitat fra: tgmachine på tirsdag 04. januar 2022, klokken 08:18
Har en 2019 Model 3. Noen som vet hvor det har blitt av "Denne turen" som stod under bilen på venstre side? Man hadde et felt der hvor man kunne sveipe for å se forbruket nå, siden forrige lading, etc. Samt sveipe til høyre og venstre for å se vindusvisker og dekklufttrykk.

Savner særlig det med forbruk på denne turen, nå må jeg innom menyen og velge "Reise" for å se hva jeg bruker på denne turen.

Noen som vet hvor denne er blitt av?

-tgmachine
Dessverre fjernet. En av endringene som er mest diskutert i denne tråden.

Ahh. Ja, ser det nå. Håper Tesla innfører den ved neste oppdatering!

Ser også at kartet ikke er så bra som før. Mange gatenavn som ikke synes og man må zoome inn manuelt for å se de. Før 2021.44.25 var ikke dette noe problem.

-tgmachine

geear

Hadde en situasjon i dag der jeg hadde prekært behov for å lagre dashcam-video, med ganske høy puls, det endte med at jeg tuta litt lenger borte i gata bare for å aktivere lagring på den måten. Før var det bare å trykke på baren i toppen. Tror knappen over sentry inne på "kontroller" fungerer likt, men fikk liksom ikke samme bekreftelse som før, og etterpå slet jeg med å finne avspilleren? Plutselig lå den oppe bak menyen, men jeg vet ikke hvordan den kom opp. Prøvde ikke flere ganger altså, men der må det være noe kuk i computeren.

Har forøvrig 44.30, men det er her de fleste V11-endringene diskuteres...

kodax

Sitat fra: geear på tirsdag 04. januar 2022, klokken 09:15
Hadde en situasjon i dag der jeg hadde prekært behov for å lagre dashcam-video, med ganske høy puls, det endte med at jeg tuta litt lenger borte i gata bare for å aktivere lagring på den måten. Før var det bare å trykke på baren i toppen. Tror knappen over sentry inne på "kontroller" fungerer likt, men fikk liksom ikke samme bekreftelse som før, og etterpå slet jeg med å finne avspilleren? Plutselig lå den oppe bak menyen, men jeg vet ikke hvordan den kom opp. Prøvde ikke flere ganger altså, men der må det være noe kuk i computeren.

Har forøvrig 44.30, men det er her de fleste V11-endringene diskuteres...
Du skulle beholdt X-en, der er alt som før øverst på skjermen  :P
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

turfsurf

Sitat fra: tgmachine på tirsdag 04. januar 2022, klokken 08:30
Ser også at kartet ikke er så bra som før. Mange gatenavn som ikke synes og man må zoome inn manuelt for å se de. Før 2021.44.25 var ikke dette noe problem.

-tgmachine
Du kan velge detaljnivå på kartet (egen knapp)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA