2021.44.25 - Holiday update

Startet av kodax, mandag 06. desember 2021, klokken 22:55

« forrige - neste »

kodax

Men slapp av, folkens, det kommer forbedringer i default avspillingsmedium
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Sitat fra: kodax på torsdag 30. desember 2021, klokken 23:32
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 30. desember 2021, klokken 23:21
Jeg ville hundre av hundre ganger bruke en kombinasjon av visker og brems!
Når Tesla tar bort bremsen er det slutt for min del, DET er en dealbreaker
De tar den ikke vekk, men du må velge mellom brems og ratt :laugh:

Counterpointer

Håper de mange treffer noe av det jeg synes er nedgradering

geear

Sitat fra: geear på torsdag 30. desember 2021, klokken 22:44
Det er varme i kamerahuset i frontruta, hvis kameraene har sikt når det dugger, så er det sikkert tryggere å bare engage ap før man vaser med defrost, ......
Det er gutten med baller av stål og stor tro på Elon hvis du setter på AP som første tiltak hvis du mister sikten

Har du visker på innsiden av ruta?  :P Med mindre du har klar en fille og bruker hånda, så får du ikke fjernet dugg på noen sekunder. ;)

Burger

Sitat fra: olekvi på torsdag 30. desember 2021, klokken 19:45
Dette høres ut som krisemaksimering deluxe.  Foreslår at du vurderer privatsjåfør eller tar taxi, for jeg tror ikke jeg vil møte deg som sjåfør på veien.
Jeg tror nesten man må oppleve det selv dersom man ikke har empati. Håper jeg aldri møter deg i ett prosjekt i arbeidslivet eller privat ;-)

Motorwatt: Det hjelper ikke de to gangene når ruta frøs helt til, men det er stressende å ta blikket vekk i fra veien når sikten forsvinner raskt i rushtrafikken i 80kmt. Nå er det ikke ett problem lengre siden jeg har erfart at 2021 tm3 må ha på defrost en km før tunellen for at man skal bevare sikten. Ved -7 eller lavere så bør defrost stå på maks.

turfsurf: Viskere hjelper ikke mot fukt som fryser til på utsiden av frontruta. Hadde det bare vært dugg :-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

magnetic

Tesla's V11 Software Differences - Explained !

https://www.youtube.com/watch?v=vsra-TXq0d0

Counterpointer

Sitat fra: geear på fredag 31. desember 2021, klokken 09:38
Det er varme i kamerahuset i frontruta, hvis kameraene har sikt når det dugger, så er det sikkert tryggere å bare engage ap før man vaser med defrost, ......
Det er gutten med baller av stål og stor tro på Elon hvis du setter på AP som første tiltak hvis du mister sikten

Har du visker på innsiden av ruta?  :P Med mindre du har klar en fille og bruker hånda, så får du ikke fjernet dugg på noen sekunder. ;)
Her snakker vi forbi hverandre. Dugg er på utsiden hvor viskeren sitter, det er det som kommer fort (særlig i tunneler). Kondens på innsiden kommer ikke plutselig

daktari

Det dugger på utsiden av hele bilen. Sideruter, speil, front, bak, lykter.
Skjer bl.a. i Strømsåstunellen i Drammen, tunnellen mellom Trondheim og Værnes.

En gang i taxi til Værnes holdt sjåføren på å krasje, han startet å rote med defroster og startet å vingle, men skulle slått på viskerne først.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

geear

Sitat fra: Counterpointer på fredag 31. desember 2021, klokken 10:50

Her snakker vi forbi hverandre. Dugg er på utsiden hvor viskeren sitter, det er det som kommer fort (særlig i tunneler). Kondens på innsiden kommer ikke plutselig
Ja, men noen her snakker jo om at defrost haster så sykt - hvis det er utvendig dugg det er snakk om så har man fortsatt knappen ytterst på venstre spak, ingen menyer eller touchskjermer for den første "nødhjelpen"...

Motorwatt

VW id.3 hadde også massive problemer med plutselig dugg. Så kom de med en oppdatering som løste problemet. Hva gjorde de?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

model3pw

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 30. desember 2021, klokken 23:22
Slå på tåkelys i dag når det plutselig tjukna til på vei hjem, tre trykk med filming midt på skjermen. ...

Du kjenner ikke til lys-shortcut på hendel til fjernlys altså??

Burger

Sitat fra: daktari på fredag 31. desember 2021, klokken 11:19
En gang i taxi til Værnes holdt sjåføren på å krasje, han startet å rote med defroster og startet å vingle, men skulle slått på viskerne først.
Jeg er ikke sikker på temperaturen da dette skjedde hos deg, så viskerne kunne vært riktig valg da. De dagene da det er veldig kaldt så vil ikke vindusvisker virke, duggen fryser til is. Ruta må til plussgrader rimelig fort, og da hjelper defroster max veldig. Eller starte defrost i ro og mak en km før tunellåpningen. Jeg ble litt skuffa over at TM3 ikke holdt frontruta varmere, men løser seg med å bruke defrost aktivt.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Counterpointer

Sitat fra: snakkesalig på fredag 31. desember 2021, klokken 15:17
Dagens utfordring: avslutt en telefonsamtale mens blindsonekameraet er aktivt.
Tror du kan sveipe opp eller ned. Det fungerer hvertfall på setebelte varsling som dekker homelink varsling.

Tror også et trykk på telefonikonet (snarveien) bringer opp den varslingen.

model3pw

Bare å si «hadet» - shortcut så motparten legger på.

Elmo

Vente til du har tatt svingen, eller la motparten avslutte.
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.14.1
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA