Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.44.25 - Holiday update

Startet av kodax, mandag 06. desember 2021, klokken 22:55

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

#30
Sitat fra: AlexØ på onsdag 22. desember 2021, klokken 13:08
Jeg ville nå heller at den skulle hete 44.7 eller noe som det.

Hele grunnen til at apple gikk over til macOS 11 og så 12 er jo fordi folk ble forvirret når de startet med osX 10.10 og oppover.

Dette er noe jeg har vert irritert over lenge. Når det gjelder versjon nummer burde det vært skilt av strek  ikke punktum.
Ellet gjort som java holde til enkely tall, ex 15.0.1  og 15.0.2
År.uke.versjon er greit det. Bare hold det rent
https://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_holes
"if you find yourself in a hole, stop digging"

Og da hopper jeg også glatt over at punktum ikke er desimalseparator på norsk i det hele tatt, så det faller uansett på sin egen urimelighet å betrakte det som sådan også.
(Det største overtrampet som Apple gjorde med MacOS X gjorde forsåvidt var å insistere på at X betød 10 og klage over at folk uttalte det som X)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

AlexØ

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 22. desember 2021, klokken 13:54

Og da hopper jeg også glatt over at punktum ikke er desimalseparator på norsk i det hele tatt, så det faller uansett på sin egen urimelighet å betrakte det som sådan også.
Sist jeg sjekket var Tesla amerikansk ikke norsk.
Og der brukes punkum ja.

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: AlexØ på onsdag 22. desember 2021, klokken 14:26
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 22. desember 2021, klokken 13:54

Og da hopper jeg også glatt over at punktum ikke er desimalseparator på norsk i det hele tatt, så det faller uansett på sin egen urimelighet å betrakte det som sådan også.
Sist jeg sjekket var Tesla amerikansk ikke norsk.
Og der brukes punkum ja.
Whatever. Jeg skjønner at du synes det er vanskelig å forstå at det finnes mer enn én måte å lese visse tegn på og det gjør deg sint. Rett i blokkefilteret med deg.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

geear

Sitat fra: AlexØ på onsdag 22. desember 2021, klokken 13:08
Jeg ville nå heller at den skulle hete 44.7 eller noe som det.

Hele grunnen til at apple gikk over til macOS 11 og så 12 er jo fordi folk ble forvirret når de startet med osX 10.10 og oppover.

Dette er noe jeg har vert irritert over lenge. Når det gjelder versjon nummer burde det vært skilt av strek  ikke punktum.
Ellet gjort som java holde til enkely tall, ex 15.0.1  og 15.0.2
År.uke.versjon er greit det. Bare hold det rent
De hopper ikke fra 44.6 til 44.25 for moroskyld, det er fordi tallene i mellom er reservert/brukt til et eller annet, kanskje det er versjoner som er brukt kun på testkjøretøy under utvikling, reservert for testing av viss funksjonalitet osv. At de går fra 44.6 til 44.25 betyr bare at det er 19 versjoner mellom der som de har valgt å ikke distribuere til den åpne flåten. Forstår ikke hva det er du syns er så vanskelig her, betyr det virkelig noe for deg om det er 19 versjonsnummer i mellom som du ikke blir involvert i?

Min Macbook Pro har MacOS 11.4, kaller det ikke MacOS ellevekommafire av den grunn. Og skal vi snakke firmware så har den versjon 429.120.4.0.0. Av alt man kan kritisere Tesla for, så var dette virkelig ikke noe jeg så komme..  :laugh:  :P

AlexØ

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 22. desember 2021, klokken 14:32
Sitat fra: AlexØ på onsdag 22. desember 2021, klokken 14:26
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 22. desember 2021, klokken 13:54

Og da hopper jeg også glatt over at punktum ikke er desimalseparator på norsk i det hele tatt, så det faller uansett på sin egen urimelighet å betrakte det som sådan også.
Sist jeg sjekket var Tesla amerikansk ikke norsk.
Og der brukes punkum ja.
Whatever. Jeg skjønner at du synes det er vanskelig å forstå at det finnes mer enn én måte å lese visse tegn på og det gjør deg sint. Rett i blokkefilteret med deg.
Jeg er da ikke sint.
Synes bare fil systemer burde merkeres slik at det er lett å sortere de.
Er jo e  grunn til at de starter med år, så uke. Er bare synd at den 4 versjonen blir sortert mellom den første og andre.

geear

Sitat fra: AlexØ på onsdag 22. desember 2021, klokken 14:26
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 22. desember 2021, klokken 13:54

Og da hopper jeg også glatt over at punktum ikke er desimalseparator på norsk i det hele tatt, så det faller uansett på sin egen urimelighet å betrakte det som sådan også.
Sist jeg sjekket var Tesla amerikansk ikke norsk.
Og der brukes punkum ja.
Du får trykke på eplet og "Om denne maskinen" på Macen din, og sjekke om versjonsnummeret er konvertert til komma med norsk språk, slik det er på prosessorhastighet.  ::)

kodax

Ikke mye fun i denne "debatten".
Så, tilbake til tema: Ingen på Teslafi med denne versjonen ennå, så den er vel kanskje satt på hold i påvente av en fiks?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

En fiks på hva? Relansering som 2021.44.7? :laugh:

Er vel bare ikke releaset public enda? Probably Tuesday i Tesla-verden betyr fort onsdag (eller neste år), og de har akkurat våknet til onsdagen der borte.

kodax

Tenkte at siden det var lagt ut bilder av release notes, så var versjonen public, men ser nå at det står i en artikkel at den var rullet ut til ansatte foreløpig, så da er det bare å vente:)

(Jeg er forøvrig dritforbanna for at de ikke bruker norsk datoformat på versjomsnummerene i Norge!)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

docadhoc

Tja - ingen som har tenkt over at amerikanerne feirer christmas day - den 25? Er vel ikke helt tilfeldig at jule-oppdateringen har det nummeret?
Tesla 3 (solgt) BMW i4 M50
(WV 1200, Ford 17M, Renault Fuego, Ford Sierra, BMW 320iS, MB 200 T, BMW 520i, MB CLK 240, Audi A5, BM# 330iX)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jokke

Får pre refresh X og S noe særlig nytt tro?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Det spørs vel kanskje hva du mener med «pre-refresh». Jeg regner med at min får alt her den ikke allerede har.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

jokke

Sitat fra: kodax på torsdag 23. desember 2021, klokken 12:03
Det spørs vel kanskje hva du mener med «pre-refresh». Jeg regner med at min får alt her den ikke allerede har.
Tenker på mcu2 biler med vertikal skjerm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA