Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG på vinterføre?

Startet av Mippen, mandag 06. desember 2021, klokken 13:17

« forrige - neste »

Mippen

Hvordan er MGen på vinterføre med bare drift på 2 hjul? Drar en del på fjellet om vinteren.
Fremtiden er elektrisk.

1000kwh

Den er god på vinterføre. Man har greit bakkeklaring og mye plass i hjulbuene for kjettinger. Synes de elektroniske hjelpesystemene funker bra.

Men generelt er ikke ZS (hvertfall ikke pre-facelift) noen langstursbil på vinteren. Man mister effekt allerede ved 20% gjenstående rekkevidde og generelt så sliter den i kulda.

Mippen

Det er facelift utgaven jeg er interessert i hvis jeg skal kjøpe en ZS EV. Den har mye bedre rekkevidde og mulighet for en liten henger. Eneste jeg savner er 4WD, men hvis den funker greit på vinteren kan jeg kanskje klare meg uten. Kjetting er en mulighet hvis det kniper. Har hatt kjetting i den andre bilen uten å få bruk for den, men kjekt å ha med sim ekstra sikkerhet.
Fremtiden er elektrisk.

vinterdekk

#3
Jeg har nok ikke så kjempemye å bidra med i denne tråden uten om at jeg er nyskjerrig på det samme, og registrerer at MG ZS EV long range nå er lagt inn i ABRP. Det er en lang strekning i nord-finland som jeg er interessert i å kunne kjøre med framtidig elbil og liten henger, og nå når det har kommet noen hurtigladere der er det f.eks. ett strekk på rett i underkant av 20 mil mellom hurtigladere som vil sile ut potensielle biler. Det ser ut som at den oppdaterte ZS stortsett bør klare denne strekningen selv om jeg vrir og forverrer vinterforholdene betraktelig. Så forutsatt at ABRP treffer nogenlunne bra her så er det lovende.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA