Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vil det komme ZS EV med større rekkevidde i 2022?

Startet av vinterdekk, tirsdag 03. august 2021, klokken 10:27

« forrige - neste »

torlie

Likte ikke at hele fronten var i en farge, og ladeporten ser litt malplassert ut.

Spent på norsk prising av SR og LR, SR prises mulig som utgående modell, og påslag på 35-40k for LR?
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

vinterdekk

Sitat fra: torlie på torsdag 07. oktober 2021, klokken 13:45
Likte ikke at hele fronten var i en farge, og ladeporten ser litt malplassert ut.

Spent på norsk prising av SR og LR, SR prises mulig som utgående modell, og påslag på 35-40k for LR?

Comfort er 299890, Luxery er 329890, bare i long range utgave i dag..
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Mellon

Dvs at med levering og vinterdekk så vil prisen ligge på ca 355 for LR Luxury?

Greit nok at man har en helt annen rekkevidde enn med 44,5 kWh batteriet, men man får en Model 3 SR+ til rundt 380 Inkl. vinterdekk, så konkurransen er hard i dette prissegmentet.

vinterdekk

Sitat fra: Mellon på torsdag 07. oktober 2021, klokken 15:16
Dvs at med levering og vinterdekk så vil prisen ligge på ca 355 for LR Luxury?

Greit nok at man har en helt annen rekkevidde enn med 44,5 kWh batteriet, men man får en Model 3 SR+ til rundt 380 Inkl. vinterdekk, så konkurransen er hard i dette prissegmentet.

MG bruker priseksempel ved levering til Moss. Det er mer naturlig å sammenligne mot andre biler i kompakt-crossover segmentet. Kia e-Niro, Peugeot e-2008, f.eks. Jeg er mer fristet på MG ZS EV enn de to andre akkurat nå, men det er mest fordi 500 kg hengervekt er innenfor og 300 kg på Kia e-Niro vil bety stopp på veiestasjon.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Mellon

Sitat fra: vinterdekk på torsdag 07. oktober 2021, klokken 16:45

MG bruker priseksempel ved levering til Moss. Det er mer naturlig å sammenligne mot andre biler i kompakt-crossover segmentet. Kia e-Niro, Peugeot e-2008, f.eks. Jeg er mer fristet på MG ZS EV enn de to andre akkurat nå, men det er mest fordi 500 kg hengervekt er innenfor og 300 kg på Kia e-Niro vil bety stopp på veiestasjon.

Helt enig i at dersom man MÅ ha SUV så hadde jeg heller gått for denne med 70kWh batteri fremfor E-2008 med (ca?) 50 kWh eller Niroen med 64 kWh. Ser at de har klart å stappe inn varmepumpe også i den nye ZS`en, det er knall ift vinterbruk. De skriver ingenting om bagasjerommet og om de har måtte ofre noe der for å få inn 70 kWh i denne, men man får håpe det er uendret ift tidligere, i så fall fungerer den bra som familiebil for de aller fleste.

Kanskje det er rom for å prute litt på prisen på vinterdekk, de har som regel litt å gå på.

knute

Sitat fra: Mellon på fredag 08. oktober 2021, klokken 08:24
... Ser at de har klart å stappe inn varmepumpe også i den nye ZS`en, det er knall ift vinterbruk. ...

Hvor har du funnet den infoen? Jeg finner ikke noe under spesifikasjonene på https://mgmotor.eu/nn-NO/model/zs-ev

Supert om det er sant, men har ikke heeeeeelt troa ;)


MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

vinterdekk

Men apropos konkurranse i dette segmentet.

Renault kommer med et elektrisk alternativ til Renault Kadjar som deler plattform med ny Megane og Nissan Ariya.
https://www.electrive.com/2021/10/05/renault-to-introduce-electric-kadjar-successor-in-2022/

Kia EV4 ryktes å bli omtrent på størrelse med Niro, og basert på samme plattform som EV6.

Utvalget kommer til å ta igjen utvalget i de litt større familie-suv'ene, det blir veldig bra. :)

I mellomtiden ser MG ZS EV veldig interessant ut..
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

batterimannen

Sitat fra: Mellon på fredag 08. oktober 2021, klokken 08:24
Sitat fra: vinterdekk på torsdag 07. oktober 2021, klokken 16:45

MG bruker priseksempel ved levering til Moss. Det er mer naturlig å sammenligne mot andre biler i kompakt-crossover segmentet. Kia e-Niro, Peugeot e-2008, f.eks. Jeg er mer fristet på MG ZS EV enn de to andre akkurat nå, men det er mest fordi 500 kg hengervekt er innenfor og 300 kg på Kia e-Niro vil bety stopp på veiestasjon.

Helt enig i at dersom man MÅ ha SUV så hadde jeg heller gått for denne med 70kWh batteri fremfor E-2008 med (ca?) 50 kWh eller Niroen med 64 kWh. Ser at de har klart å stappe inn varmepumpe også i den nye ZS`en, det er knall ift vinterbruk. De skriver ingenting om bagasjerommet og om de har måtte ofre noe der for å få inn 70 kWh i denne, men man får håpe det er uendret ift tidligere, i så fall fungerer den bra som familiebil for de aller fleste.

Kanskje det er rom for å prute litt på prisen på vinterdekk, de har som regel litt å gå på.

MG har i likhet med Kia (og Fiat 500e) 7 års garanti.
Ioniq 5 og EV6 har hadde mye reklame for V2L, men ZS EV har det samme (2,2 kW). Det er bra at flere utnytter potensialet som ligger i elektriske biler.

Hadde lett valgt MG over e-2008, men mot e-Niro er det tettere, men Niroen koster mer.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Radial

Nye ZS ser helt ypperlig ut innvendig, akkurat det den trenger for å være relevant i 2022 og utover.

Men den grillen, den må minimum kontrast-lakkeres svart eller lignende. Phev'en ser bra ut.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

vinterdekk

Klarer ikke å finne informasjon om det medfølger automatisk klimaanlegg i facelift. Noen som vet?

Varme i ratt er vel også en ting som endel vil ønske seg men ikke ser ut til å følge med. I tillegg til teleskopratt.

Comfort-utgaven virker kjempe snusfornuftig. Ja den mangler ting, men om poenget med å velge denne bilen er å få mest mulig for pengene er det jo lite å utsette på basismodellen. Og det er færre ting som kan gå galt, og kanskje vektreduksjon med mindre utstyr. Takluke kan jo gå lekk og gi varmetap, osv. Innfellbare sidespeil hadde dog vært en fordel om man kunne fått med Comfort, spør du meg.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Mellon

#25
Ser jeg trolig tok feil angående varmepumpe, i artikkelen jeg leste på engelsk nevnes Marvel og nye ZS EV om hverandre. Marvel`en har varmepumpe, virker ikke som om ZS har det.

Automatisk klimaanlegg er definitivt på plass, de passet på å nevne det i en av videoene jeg så hvor en fra selskapet presenterte bilen. Varme i ratt er ikke nevnt, heller ikke hvorvidt det er mulig å justere ratt i lengderetningen. Jeg tror nok ikke det blir mange som velger comfortutgaven her i norge, men enig i at det er en knall bil for pengene. Utenom soltaket så har den jo alt den foregående luxury utgaven hadde, bare med lenger rekkevidde?

Obs på en ting, jeg ser i konfiguratoren at en av tingene som skiller toppmodellen og basismodellen er Ismart vs Ismart Lite. Så det kan være det er begrenset funksjonalitet på fjernstyring/app på basis ift luxury eller hva den heter. Forhåpentligvis kommer det noen reviews snart som går litt i dybden.

batterimannen

#26
Sitat fra: Mellon på mandag 11. oktober 2021, klokken 08:48
Ser jeg trolig tok feil angående varmepumpe, i artikkelen jeg leste på engelsk nevnes Marvel og nye ZS EV om hverandre. Marvel`en har varmepumpe, virker ikke som om ZS har det.

Automatisk klimaanlegg er definitivt på plass, de passet på å nevne det i en av videoene jeg så hvor en fra selskapet presenterte bilen. Varme i ratt er ikke nevnt, heller ikke hvorvidt det er mulig å justere ratt i lengderetningen. Jeg tror nok ikke det blir mange som velger comfortutgaven her i norge, men enig i at det er en knall bil for pengene. Utenom soltaket så har den jo alt den foregående luxury utgaven hadde, bare med lenger rekkevidde?

Obs på en ting, jeg ser i konfiguratoren at en av tingene som skiller toppmodellen og basismodellen er Ismart vs Ismart Lite. Så det kan være det er begrenset funksjonalitet på fjernstyring/app på basis ift luxury eller hva den heter. Forhåpentligvis kommer det noen reviews snart som går litt i dybden.

Det er en god del som kun er i Luxury:
Regnssensor, blindsoneovervåkning (BSM), Bakre trafikkvarsling (RTA), 360 kamera, elektrisk justering og automatisk innfelling av speil, soltak, 3D-lydeffekter (6 høyttalere vs 4), tådløs telefonlading, MG iSmart tilkoblingssystem (som inkluderer masse, som OTA, talestyring osv), elektrisk justering av førersete, kartlomme bak forseter, seter av vegansk skinn (PU/PVC), baksete med armlene i midten.

Vil si at det er ganske mye utstyr for 30 høvdinger
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

vinterdekk

#27
Står endel her.

https://mgmotor.eu/storage/images/model/brochure/MG_NEW-ZS-EV_Brochure_A4_FINAL.pdf

Steering wheel; 2-way adjustable, blir da samme som på utgående modell med opp og ned tilting. Trenger ikke å være noe galt med det, men større grunn til å prøvekjøre før kjøp.

Climate; climate control air condition, litt usikker på om dette innebærer automatisk temperaturstyring.

[EDIT]Mellon har sett automatisk klimaanlegg nevnt i videopresentasjon, og temperatur er synlig i infoteinmentskjerm i PDF.[/EDIT]
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vinterdekk

Førsteinntrykk, fra Moss. Må si det fungerer veldig bra med grå metallic på denne bilen.

https://youtu.be/HkiawA08ypc
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vinterdekk

#29
MG ZS EV 2022 Long Rang, rekkeviddeanslag ev-database: 245 - 530 km.
https://ev-database.org/car/1541/MG-ZS-EV-Long-Range

Kan vel regne med at denne bilen bør klare 20 mil nesten uansett vær og last?
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA