Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med varmeapparat og during fra motorrom

Startet av hybrid88, lørdag 04. desember 2021, klokken 16:11

« forrige - neste »

hybrid88

Egolf 2016 modell.

Varmeapparat har fungert helt fint første uken etter at kulda kom på østlandet. Her om dagen sluttet plutselig varm luft å komme. På samme turen kom plutselig varmen litt tilbake igjen(ingen unormale lyder på denne turen)

I dagene etter denne turen har varmeapparat funket som normalt igjen.

I dag var både varmen borte og det kom en unormal høy lyd når varmeapparat er på. Det blåser kald luft men samtidig kommer det en during fra motorrom. Lyden øker med farten på bilen og evt dersom man skrur opp hastighet på varmeapparat. Høres ut som flymotor under takeoff. 

Hva gjør man?
Etron 55
E-golf
911 GT3

hybrid88



Her er video. Lyden kommer ikke om jeg kun skrur på tenning uten å "starte" bilen for kjøring.

Hvis jeg starter den så kommer lyden med varmeapparat på auto. Skrur jeg off på varmeapparat så er lyden borte. Vrir jeg på hjulet så endrer lyden seg.

Er dette ac kompressoren? Lyden kommer fremme i motorrom. På passasjerside

Har dette sammenheng med at vi ikke får varm luft eller har sensorer og noe annet konka samtidig?
Etron 55
E-golf
911 GT3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA