Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ratt følger ikke førerprofil

Startet av Svænnis, lørdag 04. desember 2021, klokken 07:47

« forrige - neste »

Svænnis

Rattet har plutselig sluttet å følge førerprofilen. Har easy entry og når jeg setter meg inn så justerer setet seg, men rattet blir i easy entry posisjon. Har forsøkt soft reset, noen andre tips ? :)

o.b.lix

Har tidligere hatt problem med dette om flere bruker easy entry, kanskje det kan hjelpe at kun du bruker easy entry?

Konen kan få sin egen, manuelle profil til å gå ut "easy out" ?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

oroar

Trykk manuelt på profilen din øverst på skjermen så skal ratte komme etter. Var slik hos meg også en sjelden gang.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Svænnis

Takk for svar :)
Kun jeg som har easy entry. har forsøkt å slette og lage ny profil også, fungerer like dårlig :) Har også forsøkt å trykke manuelt på profilen uten at rattet kommer etter, er vel bare å booke en time hos tesla :o

Lynet

Min erfaring er at profil endres kun etter at bilen har vært låst.
Litt irriterende da den stort sett står ulåst i garasjen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA