Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mail fra We-Connect Teamet

Startet av tepe2, fredag 03. desember 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

tepe2

Denne mailen fikk jeg for ca en uke siden. Tjenestene er ikke lengre mulig å bruke i appen min.
Merkelige greier. Er det noen flere som har fått mailen?
Jeg ringte kundeservice. Han mener denne er sendt ut til andre brukere av appen også. Men slik jeg tolker teksten er den rettet mot meg personlig. Kundeservice mente også at det skulle være en svarfrist i mailen på 14 dager. Det er det ikke. Han sendte inn en klage for meg, og sa jeg skulle få beskjed på mail i løpet av dagen.

Merkelige greier.



"Vi vil informere deg om en endring i tilbudet av online-tjenester.

Formålet med tjenestene Hastighetsvarsel og Områdevarsel er å informere deg som hovedbruker når bilen din kjører fortere enn en hastighetsgrense som du har bestemt, eller brukes innen- eller utenfor et forhåndsbestemt område.

I forbindelse med gjentatte internasjonale juridiske gjennomganger har vi imidlertid i økt grad konstatert en tendens til at informasjonen om personvern som gis til andre bilbrukerne du har godkjent (gjestebrukere, anonyme gjestebrukere), før kjøreturen starter, vurderes som ikke tilstrekkelig.

Derfor har vi bestemt at disse to tjenestene ikke lenger skal tilbys. De vil ikke lenger være tilgjengelige for følgende bil fra senest 01.03.2022.

   
     Understellsnummer:xxxxxxxxxxxxxxx

   
     For tiden undersøker vi om og når de nevnte tjenestene kan brukes igjen i samsvar med kravene som er nevnt. Vi ber om forståelse for at vi for øyeblikket ikke kan gi opplysninger om når tjenestene eventuelt kan tas i bruk igjen.

Takk for forståelsen.

   


     Ha en fin tur!

We Connect-teamet"

   

Storg

De har identifisert et potensielt brudd på GDPR og varsler deg om at tjenesten stoppes. Også har de gjort det med å flette inn litt data fra en database så den passer til deg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

tepe2

Her er siste mail fra dem:

"Takk for din henvendelse.

E-posten som informerer om at vi stenger Area Alert og Speed Alert er en personalisert e-post som blir sendt ut til alle brukere av We Connect.

Desse tjenestene blir avsluttet for alle våre kunder for å kunne skape en mer sikker tjeneste.

Har du andre spørsmål eller behov for ytterligere assistanse, kan du besvare denne e-posten eller kontakte oss direkte per telefon – 800 12 651 (man-søn kl. 08:00-20:00).

Vi ønsker deg en fin dag!"

Så er mitt spørsmål:

Er det flere enn meg som har fått disse mailene? Er det flere enn meg som har fått disse funksjonene fjernet fra  appen?

tepe2

157 visninger på tråden i skrivende stund.

Er det absolutt ingen av dere som kan gi tilbakemelding på om dere har fått denne mailen eller ikke? Eller om dere fortsatt har disse funksjonene i appen?

SteniX

Sorry. Personlig så synes jeg at appen var for dyr, for dårlig, for ubrukelig, og for utsabil til at jeg ønsket å bruke penger på den. Vi er nok mange VW eiere som padler rundt i samme båt  som ikke abbonerer på tjenesten og ikke fikk denne mailen.  :)

Men som jeg tolker mailen er det enkelttjenester som blir fjernet i forbindelse med GDPR (EUs personvernsregelverk). Dette betyr at eier ikke skal få innsyn i hvor de som låner bilen kjører, og hvor fort de kjører. Om tjenestene kan innføres igjen på en sånn måte at de tilfredstiller GDPR gjennstår å se.

tepe2

Takk for svar.

Ja appen er dårlig og ustabil og treg. Jeg kjøpte bilen ny i mars/april 2019. Jeg mener jeg måtte fornye appen etter 2 år. Men husker ikke om jeg måtte betale noe. For min del er appen verdt å ha uansett om jeg betaler for den eller ikke. Jeg bor et sted hvor det er kaldt på vinteren. Jeg kunne selvsagt ha stilt inn forvarming i kupeen når jeg parkerer, men det er ofte jeg ikke vet når jeg må bruke bilen neste gang. Og da er det veldig greit å kunne starte varming med appen. Det går tregt, men fungerer som regel. Men selvsagt veldig frustrerende de gangene det ikke fungerer.

Har fått tilbud på ny Q4 e-tron, og ser også på VW ID5, men jeg slår fra meg begge disse bilene fordi appene ikke fungerer. Håper jeg ikke blir nødt til å gå for Tesla, noe jeg aldri hadde forestilt meg.

Lator0268

Hei, mitt problem er at «Avreisetider» aktiviserer seg selv, det er umulig å slå den av. Slik har det vært i hele vinter. Det betyr at den forvarmes hver eneste morgen helt unødvendig. Ganske dyrt med dagens strømpriser... Bilen har vært inne på verksted for dette to ganger. I tillegg utallige Mail og telefoner. Ingenting hjelper. Noen som har opplevd noe tilsvarende?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA