Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontere støtfangerdeksel peugeot ion

Startet av kje, torsdag 02. desember 2021, klokken 15:34

« forrige - neste »

kje

Hvordan demonterer jeg støtfangerdekselet på peugeot ion?

Jeg har tatt av noen plast plugger oppe, på siden og nede, men det henger fremdeles fast ved de små lyktene et sted?


engolf

Har du demonterat innerskärmarna?
Jag menar det finns fästen under dessa. Du måste oavsett in där för att lossa kontakterna till tåkelys.

kje

Nei de har jeg ikke tatt av. Hvor er innerskjermene? Ved hjulet?

engolf

Om du vrider hjulen helt till höger (eller vänster beroende vilken sida du jobbar på), så ser du en platdeksel i hjulhuset (där tåkelys sitter). Plastdekseln är fäst med 8 plastklips som du måste nappa ut, och under dekseln ser du kontakterna till tåkelysen.

kje


TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

kje

Sitat fra: engolf på fredag 03. desember 2021, klokken 09:17
Om du vrider hjulen helt till höger (eller vänster beroende vilken sida du jobbar på), så ser du en platdeksel i hjulhuset (där tåkelys sitter). Plastdekseln är fäst med 8 plastklips som du måste nappa ut, och under dekseln ser du kontakterna till tåkelysen.
Trenger jeg å ta av hjulene? 🙂

engolf

Egentligen inte, men det är klart det blir enklare att komma åt.
Men det klarar du också genom att vrida ratten helt till höger, och då har du ganska bra med plats på höger sida, och helt till vänster när du jobbar på vänster sida.
Plastklips går ofta sönder vid demontering, och behöver du några extra har jag en liten påse liggande:)

kje

Jeg gjorde som du sa og det gikk helt fint. 
Fikk av hele dekselet til støtfangeren. 🙂

Det blir spennende om det er plass til både dieselvarmer og tank her.

LittleHammer

Sitat fra: engolf på søndag 12. desember 2021, klokken 14:23
Egentligen inte, men det är klart det blir enklare att komma åt.
Men det klarar du också genom att vrida ratten helt till höger, och då har du ganska bra med plats på höger sida, och helt till vänster när du jobbar på vänster sida.
Plastklips går ofta sönder vid demontering, och behöver du några extra har jag en liten påse liggande:)

Hei, kupper denne gamle tråden..
Er det disse klipsene som passer til trillingene?
https://verkstedutstyr.no/254/6409/36508-Nissan-Mitsubishi-og-Toyota-85x198x142-10stk.aspx
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

engolf

De ser inte helt lika ut, men så länge dimetern är 8 mm bör de passa.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA