Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er We Charge nå dyrere enn normalpris?

Startet av gte-bjørn, lørdag 01. juli 2023, klokken 17:08

« forrige - neste »

gte-bjørn

Jeg sjekket nettopp prisene på We Charge på vw.no og sammelignet med prisoversikten på elbil.no. Det ser ut som We Charge nå er *dyrere* enn normalpris unntatt på det dyreste abonnementet?  :o  Ifjor sommer var det absolutt lønnsomt men iår ser det ut som det er best å droppe det? Jeg har fra før Coop-rabatt hos Mer (som ikke var med i We Charge ifjor) og kunderabatt hos CK (som fortsatt ikke er med).

Kan være lurt å registrere seg på gratis-abo for sikkerhets skyld, dessuten fikk jeg ikke registrert Møllers ladebrikke hos Ionity så da blir det eneste mulighet der.

En annen ting er at de tror jeg er i Tyskland (kan ikke fikses!  ::)) så jeg må betale tysk pris for abonnementet men heldigvis likevel norske priser i Norge.

vinterdekk

Så langt jeg har sett så stemmer dette. We Charge / Elli har priset seg ut til de grader. Men de har i alle fall samme kWh pris på tvers av ladetilbydere. 

Roaming-tilbyderne Northe, Elton, Ladeklubben bruker en annen prismodell som følger prisene hos ladetilbyderne tettere, og samtidig fakturer per kWh (slipper minuttpris..).

Jeg tenker i alle fall bare å ha We Charge Free som backup fordi de har veldig god dekning.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

gte-bjørn

De har også fast pris i hele bindingsperioden, som var 12 måneder men nå er kuttet til 3. Så per idag betaler jeg fortsatt 4,40 hvis jeg hurtiglader, men fra onsdag er det slutt på det. Synd jeg ikke kunne ta bilferien i juni....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA