Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Det er vel ikke noe ekstra fiksfakserier med Schukoen på nødladeren?

Startet av Mastiff, onsdag 01. desember 2021, klokken 21:04

« forrige - neste »

Mastiff

Jeg skulle gjerne byttet Schukoen på nødladeren, for den er laget sånn at den ikke funker i IP67-trommel (som har gummi som er litt høyere enn normalt - trommelen er 16 ampere og plassert i en vanntett dunk). Men det er vel ikke innstøpt noe ekstra dilldall i selve kontakten, sånn at jeg herper noe med å bytte til en god, IP67-kontakt for gummikabel?
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Orbit

Det er mest sannsynlig en form for temperatursensor i stikket på ladekabelen, som i så fall forhinder å bytte til generisk schuko. Men så var det dette med trommel da.....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Mastiff

Aha, takk. Da får jeg lage en kort overgang av gummikabel istedenfor. Og dette er på hytta, der jeg kanskje lader et par ganger i måneden (vi har Easee-ladeboks på huset og lader vanligvis der, men av og til passer det seg sånn med strømpris og tidspunkt at jeg vil fylle et par liter strøm på tanke her ute). Jeg bruker 2,5 mm2 16 amperes kabler uten skader (alle sammen kjøpt i høst da jeg fikk bilen), ingenting ligger i kveiler og jeg vet nøyaktig hva som er mellom utekontakten og sikringsskapet. Tror egentlig jeg har fått med meg det meste.  ;D Det eneste er B-vernet, det kommer på plass neste gang jeg har trikker her ute.
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA