Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mister fort mye batteri

Startet av Fleur, onsdag 01. desember 2021, klokken 15:26

« forrige - neste »

Fleur

Har bare hatt bilen 1 dag men ladet igår opp til 80% på superlader. Kjørte så hjem som er ca 15 km, en del av strekningen på motorvei. Hjemme var den nede på 72%. Kjørte så en liten tur imorges på 2 km t/r og samme tur på ettermiddagen, begge forvarmet jeg bilen først. Nå er den nede på 52%. Normalt? Ikke sentry mode på. Er det noe annet som drar strøm, eller er dette bare noe man må forvente når det er så kaldt som nå? (mellom - 8 og - 10).

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


Klykken

Ja, med forvarming brenner du mye batteri. Samme med kaldt batteri og oppvarming av kupeen. Hold bilen tilkoblet strøm og forvarmingen vil for det meste skje fra strømnettet.

God regel: Lad når du kan, ikke når du må.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Fleur

Sitat fra: Klykken på onsdag 01. desember 2021, klokken 15:28
Ja, med forvarming brenner du mye batteri. Samme med kaldt batteri og oppvarming av kupeen. Hold bilen tilkoblet strøm og forvarmingen vil for det meste skje fra strømnettet.

God regel: Lad når du kan, ikke når du må.
Men så også ut som den mistet noen prosent i natt bare ved å stå parkert. Er det vanlig?

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


Autowinder

Om bilen rapporterer 72% med varmt batteri og du kommer ut om morgenen etter i -10˚ rapporterer bilen kaldt batteri med et blått snøkrystall til venstre for batteriikonet når den har stått ute uten lading. Batteriet leverer mindre strøm når det er kaldt naturlig nok. Kjører du en lengre tur så batteriet varmes kommer en del av kapasiteten tilbake. Står jeg en helg på fjellet 135km unna hjemsted, kan den ofte vise for lav rekkevidde for å nå hjem uten lading. Men det bedres med god margin underveis, så en må ha litt is i magen på slike dager. 😎
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Klykken

Den mister alltid litt når den står, da den alltid er tilkoblet nett. Åpner du appen underveis vekker du i tillegg bilen, og den bruker mye mer strøm. Og ved nedkjøling reserveres deler av kapasiteten til det har blitt varmere i batteriet.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA