Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp av ny TMY fra privatperson på Finn?

Startet av Gullars, onsdag 01. desember 2021, klokken 15:25

« forrige - neste »

Gullars

Det ligger en TMY med de spesifikasjonene jeg er på jakt etter på Finn.no. Bilen skal utleveres 6/12 fra Tesla. Selv fikk jeg beskjed fra Tesla i dag at jeg nok dessverre ikke får min bil på denne siden av jul.

Hva er ulempene ved å kjøpe helt ny Tesla fra privatperson på Finn?

Kaptein70

dårligere finansiering dersom du låner penger
ellers i praksis lite

Klykken

Ingen spesielle annet enn "heftelsen" med flere eiere på bilen, og selvsagt pris. Garantirett og reklamasjon har du fortsatt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Gullars


geear

Hadde forsikret meg om at den er kjøpt ny av en privatperson, ikke firma, selv om det er en privatperson som har lagt den ut, for da har du reklamasjonsrett iht forbrukerkjøpsloven på toppen av garantien.

Vet ikke om 1 års premium connectivity følger bil eller eier? Uansett småpenger.

Kaptein70

nå får du bare 1 måned med premium connectivity

geear

Det er vel for nye bestillinger de siste ukene? Regner med at disse bilene er bestilt mens det var ett år?

Kaptein70

biler bestillt etter 1.oktober (tror jeg) får bare 1 måned

jeg bestilte i slutten av oktober fikk bare 1 måned


Kaptein70

Gikk glipp av en 1000-lapp da 😆

Men fikk ihvertfall bil fort

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA