Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

12v batteri pris

Startet av Jflex4, mandag 08. november 2021, klokken 16:22

« forrige - neste »

Jflex4

Jeg dro på ferie og svigermor skulle ha "passet på bilen", hun klarte å tømme 12V-batteriet igjen og igjen, omtrent 20 ganger antar jeg og det virker som om bilen ikke vil starte i det hele tatt nå uten en jumpstart.
Jeg må nok bytte ut 12V-batteriet og ville vite om det er noen anbefalinger og hva er forventet pris for dette?
Noen spesiell type batteri som vil være ekstra nyttig å ha til denne bilen?
Takk for hjelpen!

masam

Sitat fra: Jflex4 på mandag 08. november 2021, klokken 16:22
Jeg dro på ferie og svigermor skulle ha "passet på bilen", hun klarte å tømme 12V-batteriet igjen og igjen, omtrent 20 ganger antar jeg og det virker som om bilen ikke vil starte i det hele tatt nå uten en jumpstart.
Jeg må nok bytte ut 12V-batteriet og ville vite om det er noen anbefalinger og hva er forventet pris for dette?
Noen spesiell type batteri som vil være ekstra nyttig å ha til denne bilen?
Takk for hjelpen!
Jeg har hørt at størrelsen på Kona batteriet er en utfordring. Tror det er best å få den fra Hyundai dealer (kanskje du kan ha den byttet ut under garanti).

Limodriver

Jeg kan ikke se en eneste grunn til å kjøpe 12v batteri fra en Hyundaiforhandler. Prisene på Hyundaideler er svært overpriset isforholdene til alternative leverandører. Et eksempel er bremseklosser foran på Kona som koster mer enn kr 1600 for et sett. Hos alternative leverandører koster disse fra ca kr 200 og oppover. I tillegg har jeg hatt problemer med originalklossene der friksjonsbelegget har gått i oppløsning.

Kjøp batteri som passer i bilen hos alternativ leverandør, det er ikke slik at det er nødvendig å kjøpe «originalt» batteri. Forskjellen på originalt og uoriginalt er så godt som ingenting, de kan gjerne være produsert samme sted, men være påført Hyundailogo.

ProsjektX

Er ikke sikkert svigermor er den rette å skylde på. Har vært mye tull med utledete 12v batteri på Kona og eNiro. Hvis det da ikke er 2020 modell eller nyere som skal ha forbedret dette. Reklamer og krev nytt batteri / sjekkup
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

KetOR

Helt klart en garanti sak.

Hadde et tilfelle hvor bilen ikke ville starte. (Ironisk nok hos forhandler når de hadde jobbet på den).

Ved neste service ba jeg dem sjekke 12v batteriet, som hadde ødelagte celler. Ble byttet på garanti.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA