Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av Leaf med TWC gen 2 - fungerer kun delvis

Startet av Rævedilter, fredag 03. desember 2021, klokken 14:42

« forrige - neste »

Rævedilter

Når eg kobler til Leafen til TWCen starter den ofte ikkje å lade, da må eg koble den til Teslaen slik at den starter å lade der, og så koble tilbake til Leafen, da fungerer det alltid. Legcay mode på TWCen.

Sant skal seies at det er dårlig kontakt i den ladepluggen på ladekablen slik at eg av og til må prøve mange ganger på Teslaen, men fungerer alltid på leafen etter den har vore tilkobla og lada Teslaen. (reklamasjon er ikkje Telsa si sterke side; har forsøkt å reklamere på den i 4 månader nå).

Reset på sida av TWCen har eg prøvd å trykke på uten resultat.


Gode forslag?

geear

Lader du med adapter fra type 2 til type 1 da eller? Støtter i så fall Tesla bruk av adapter? Er det i det hele tatt lov? Mener det er ordlyd i normen som kan være problematisk. For ordens skyld plager det ikke meg om noen bruker adapter, men kan være sentralt med tanke på at du mener det er Tesla sin skyld..

Rævedilter

Eg meiner ikkje det er Tesla sin skyld at ikkje Leafen lader; da les du som ein viss mann les bibelen.
Eg leitar ei enkel løysing på at Leafen ikkje alltid starter å lade.
Feilen på TWC vart opplyst om kun til informasjon, kan være relatert, men trur ikkje det. Det er ein dårlig kontakt i ladekontakten eg reklamerer på, ikkje at den ikkje lader Leafen.

o.b.lix

Dårlig kontakt er nok synderen som du helst vil se vekk fra.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

geear

Sitat fra: Rævedilter på fredag 03. desember 2021, klokken 21:51
Eg meiner ikkje det er Tesla sin skyld at ikkje Leafen lader; da les du som ein viss mann les bibelen.
Eg leitar ei enkel løysing på at Leafen ikkje alltid starter å lade.
Feilen på TWC vart opplyst om kun til informasjon, kan være relatert, men trur ikkje det. Det er ein dårlig kontakt i ladekontakten eg reklamerer på, ikkje at den ikkje lader Leafen.
Fikk ikke med meg at du også hadde problemer på Teslaen, ble forvirra av at det alltid funka på Leafen etter å ha koblet den til Teslaen først, og at overskriften sier kun problemer på Leaf. Det du egentlig har problem med er TWC uavhengig av bil?

Rævedilter

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 04. desember 2021, klokken 08:55
Dårlig kontakt er nok synderen som du helst vil se vekk fra.

Kanskje, men det virker som TWC låser seg, når eg vrir et par ganger på ladepistolen på Teslaen begynner den  alltid (nesten alltid, ein gang har eg måtet bruke nødlader heime) å virke, men aldri på Leafen, det må eg alltid (når den ikkje virker) bortpå Teslaen før eg før ladet.
Nå lovet Tesla å ringe meg på fredag, men dengang ei. Eg har ein TWC Gen 3 liggende, men hadde ikkje tenkt å skifte i tilfelle Telsa vil feilsøke på den som er, men nå er det nett før eg skru den ned og leverer den på Kokstad sjølv om dei seier at dei ikkje tar i mot den; den er kjøpt der så da må dei godta reklemasjon der også.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA