Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jeg bare lurte, har de med 19" Gemini felger fått wheel cap kit

Startet av Ampéreson, tirsdag 21. september 2021, klokken 11:12

« forrige - neste »

Ampéreson

Ønsker å kjøre uten kapslene, men det mangler tesla logo og mutter hetter. Noen som har fått dette med da bilen ble levert?

Referer da til disse som er til salgs på amerikansk nettbutikk:
Model Y Gemini Wheel Cap Kit
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Jeronan

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Otkristo

Sitat fra: Ampéreson på tirsdag 21. september 2021, klokken 11:12
Ønsker å kjøre uten kapslene, men det mangler tesla logo og mutter hetter. Noen som har fått dette med da bilen ble levert?

Referer da til disse som er til salgs på amerikansk nettbutikk:
Model Y Gemini Wheel Cap Kit
Ekstrautstyr



uberdaff

Eg må seie eg synst det er rart, til og med litt fault, at dei selge hjul til 26k utan center caps.

trykkertor

Sitat fra: uberdaff på lørdag 27. november 2021, klokken 00:28
Eg må seie eg synst det er rart, til og med litt fault, at dei selge hjul til 26k utan center caps.
Det er jo ikke helt riktig. For Gemini-wheels kommer med hjuldeksel som går inn både i center cap-hullet og dekker boltene.

Kittet med liten center cap er ment som ekstrautstyr.

Men jeg er helt enig at det er billig for dem som har opplevd å kjøpe bilen med samme type felg på sommer og vinterhjul, men kun får med 1 sett hjuldeksler.

lars667

Skjønner ikke vitsen med to sett deksler, det er sløseri. Trenger da vitterlig ikke et ekstra dekselsett for vinterhjul? Dekslene må jo uansett av ved hjulskift. Selv har jeg parkert det ene settet med deksler og kjøpt sett med mutterdeksler og senterkopp på aliexpress.

Ellers har jeg jo kjøpt Tesla med vitende og vilje fordi de sparer her og der, så jeg har forståelse for ett sett deksler og ikke noe ekstra. Alt fra knapper til to sett matter og hva nå. Da er det bedre at bilen blir noen kroner billigere (og karbonavtrykket litt mindre), så får heller de som trenger alt dette stæsjet bla opp. Kunne kanskje tenkt meg en viskerhendel/lyshendel med flere muligheter, men. Gitt en produksjon på 500.000 biler, så ville 2.000.000 ekstra deksler vært en vesentlig merkostnad (for Tesla) og et gigantisk sløseri.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

hogst77

Sitat fra: trykkertor på lørdag 27. november 2021, klokken 11:15
Sitat fra: uberdaff på lørdag 27. november 2021, klokken 00:28
Eg må seie eg synst det er rart, til og med litt fault, at dei selge hjul til 26k utan center caps.
Det er jo ikke helt riktig. For Gemini-wheels kommer med hjuldeksel som går inn både i center cap-hullet og dekker boltene.

Kittet med liten center cap er ment som ekstrautstyr.

Men jeg er helt enig at det er billig for dem som har opplevd å kjøpe bilen med samme type felg på sommer og vinterhjul, men kun får med 1 sett hjuldeksler.

Følger det med kapsler på vinterdekk dersom en har bestilt inductionfelger på sommerdekk?

uberdaff

Sitat fra: hogst77 på lørdag 27. november 2021, klokken 14:14
Sitat fra: trykkertor på lørdag 27. november 2021, klokken 11:15
Sitat fra: uberdaff på lørdag 27. november 2021, klokken 00:28
Eg må seie eg synst det er rart, til og med litt fault, at dei selge hjul til 26k utan center caps.
Det er jo ikke helt riktig. For Gemini-wheels kommer med hjuldeksel som går inn både i center cap-hullet og dekker boltene.

Kittet med liten center cap er ment som ekstrautstyr.

Men jeg er helt enig at det er billig for dem som har opplevd å kjøpe bilen med samme type felg på sommer og vinterhjul, men kun får med 1 sett hjuldeksler.

Følger det med kapsler på vinterdekk dersom en har bestilt inductionfelger på sommerdekk?

Nei, det er det som er problemet mitt.

paulkristian

Sitat fra: lars667 på lørdag 27. november 2021, klokken 11:36
Skjønner ikke vitsen med to sett deksler, det er sløseri. Trenger da vitterlig ikke et ekstra dekselsett for vinterhjul? Dekslene må jo uansett av ved hjulskift. Selv har jeg parkert det ene settet med deksler og kjøpt sett med mutterdeksler og senterkopp på aliexpress.

Ellers har jeg jo kjøpt Tesla med vitende og vilje fordi de sparer her og der, så jeg har forståelse for ett sett deksler og ikke noe ekstra. Alt fra knapper til to sett matter og hva nå. Da er det bedre at bilen blir noen kroner billigere (og karbonavtrykket litt mindre), så får heller de som trenger alt dette stæsjet bla opp. Kunne kanskje tenkt meg en viskerhendel/lyshendel med flere muligheter, men. Gitt en produksjon på 500.000 biler, så ville 2.000.000 ekstra deksler vært en vesentlig merkostnad (for Tesla) og et gigantisk sløseri.

Det er ikke 2 sett. Det er null.
Hvis man har 20" sommer får man ingen kapsler eller kit.
Det ser ut som man kjører rundt med 4 reservehjul  >:(
De er også utsolgt for kit i shop, og hjulkapsler er ikke å få kjøpt der i det hele tatt.

lars667

Nei, ser den. Svarte egentlig til et annet svar på opprinnelig spørsmål, hvor en syntes det var gnient å ikke sende med deksler til begge sett. Synes definitivt det bør følge med på det ene geminisettet du trådstarter har. Alternativt navkopp og mutterdeksel.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

rosinbolle

Sitat fra: paulkristian på søndag 28. november 2021, klokken 22:06
Sitat fra: lars667 på lørdag 27. november 2021, klokken 11:36
Skjønner ikke vitsen med to sett deksler, det er sløseri. Trenger da vitterlig ikke et ekstra dekselsett for vinterhjul? Dekslene må jo uansett av ved hjulskift. Selv har jeg parkert det ene settet med deksler og kjøpt sett med mutterdeksler og senterkopp på aliexpress.

Ellers har jeg jo kjøpt Tesla med vitende og vilje fordi de sparer her og der, så jeg har forståelse for ett sett deksler og ikke noe ekstra. Alt fra knapper til to sett matter og hva nå. Da er det bedre at bilen blir noen kroner billigere (og karbonavtrykket litt mindre), så får heller de som trenger alt dette stæsjet bla opp. Kunne kanskje tenkt meg en viskerhendel/lyshendel med flere muligheter, men. Gitt en produksjon på 500.000 biler, så ville 2.000.000 ekstra deksler vært en vesentlig merkostnad (for Tesla) og et gigantisk sløseri.

Det er ikke 2 sett. Det er null.
Hvis man har 20" sommer får man ingen kapsler eller kit.
Det ser ut som man kjører rundt med 4 reservehjul  >:(
De er også utsolgt for kit i shop, og hjulkapsler er ikke å få kjøpt der i det hele tatt.

Jeg har 20" sommerhjul og fikk kjøpt de heldekkende aero-hjulkapslene for Gemini 19" på Tesla SC på Grorud. Har forsøkt å klage til de pr mail angående manglende senterkapsel på vinterhjulene da disse vitterlig var avbildet med senterkapsel når jeg bestilte de, men foreløpig ikke noe svar etter 3 uker...

uberdaff

Sitat fra: lars667 på mandag 29. november 2021, klokken 11:03
Nei, ser den. Svarte egentlig til et annet svar på opprinnelig spørsmål, hvor en syntes det var gnient å ikke sende med deksler til begge sett. Synes definitivt det bør følge med på det ene geminisettet du trådstarter har. Alternativt navkopp og mutterdeksel.

Nei, du anntok at eg hadde gemini-sumardekk. Noko eg ikkje har :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA