Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Frontvinduene går ikke ned

Startet av Drumworks, lørdag 27. november 2021, klokken 21:20

« forrige - neste »

Drumworks

I dag opplevde jeg at ingen av frontvinduene går ned når jeg skal åpne dørene. De går helt opp og ned når jeg bruker knappene innvendig, men altså ikke når de skal åpnes utenfra. Dette er jo ikke helt heldig, spesielt på vinteren.

Noen tips?
2016 Tesla X90D

geear

I forbindelse med frost? I så fall helt vanlig at de fryser fast dessverre, det ble fast rutine å stikke et kredittkort ned mellom glasset og tetningen i bunn, og dra hele veien bort. Som regel nok til å løsne det.

Drumworks

#2
Muligens i forbindelse med frost, men de går altså helt fint opp og ned når jeg først har kommet meg inn i bilen og kan senke/heve manuelt. Det er kun når jeg skal åpne dørene at vinduene ikke går automatisk ned den lille biten som trengs.

Når døra er åpen og vinduet heves går det opp til der det burde gått ned ved åpning, og går helt opp når døra lukkes.
2016 Tesla X90D

geear

Hørtes rart ut, som regel er de fast selv om du bruker knappene.. når de først har frosset altså. Har vært nødt til å lukke dørene og kjøre med rutene på "utsiden" av karmen et par ganger. Men hvis det er frost så hjelper det å smøre pakningene med silikon, må ta både tetningsstripa i bunn og både på A, B-stolpen og taket. Og kredittkorttrikset...og forvarming.  :P

Drumworks

Ja, gjør jo alt det, men aldri opplevd at alt funker, og rutene går fint opp og ned, bortsett fra den automatiske centimeteren -ish når man åpner dørene.
2016 Tesla X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA