Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan er holdbarheten (cycle life) på NCMA vs LFP?

Startet av Hansi, lørdag 27. november 2021, klokken 13:47

« forrige - neste »

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Electric cars in Norway

Sitat fra: Hansi på lørdag 27. november 2021, klokken 13:47
Hvordan er holdbarheten (cycle life) på NCMA (ny Tesla LR og P?) vs LFP (ny Tesla RWD?)?
Det kan virke som begge er relativt holdbare:
https://evreporter.com/nmca-cathode-for-lithium-ion-batteries/
https://www.onecharge.biz/blog/lfp-lithium-batteries-live-longer-than-nmc/

Takk for lenken... interessant... jeg tenker at det er klart at når LG Chem i 2022 setter i gang med NCMA så blir det veldig dominerende på elbilfronten siden de leverer til flere av de kjente bilprodusentene. Bra!

ev55

Studien omtaler vel truck-batterier. Om det kan overføres direkte til elbil-batterier er jeg i tvil om. Det er jo tross alt meget forskjellige driftsforhold.
Ioniq 28 kWh 2018
Model 3 LR RWD 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA