Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sunroof

Startet av PeterR, fredag 26. november 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

PeterR

Hej

Et spørgsmål fra Danmark .. håber I kan forstå det

Jeg er ved at bestille en i4 M50, men bilen er ikke released her i DK, så jeg kan ikke se den fysisk.

Spørgsmål: er der nogen af jer der ved eller har set om glas-tag (sunroof) tager noget af loftshøjden på bagsædet

In English... does sunroof reduce the height on the backseat?


Sent from my iPhone using Tapatalk

alda

Har du sett igenom det som finns av Youtube-tester av bilen? Kanske någon av de visar hur det blir med soltaket. De få jag har sett visar tyvärr bil utan soltak. Annars tippar jag inte att soltak reducerar takhöjden, snarare tvärtom (som i Tesla Model S t.ex, där får man några extra centimer takhöjd pga. att det bygger mindre än vanligt tak).
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Moby

De bildene jeg har sett ser det ut som i4 har en "gammeldags" takluke så jeg tror ikke hodet på fører får mer takhøyde. Titter litt på i4 selv og tror ikke jeg vil ha soltak. Nå tildags kan man skru på ac før man skal kjøre, så jeg vil si man ikke har like stort behov for takluke som gamle bilder som ikke hadde ac engang.
E-golf 2019 mod.

HelectriC

Sitat fra: Moby på mandag 29. november 2021, klokken 12:45
De bildene jeg har sett ser det ut som i4 har en "gammeldags" takluke så jeg tror ikke hodet på fører får mer takhøyde. Titter litt på i4 selv og tror ikke jeg vil ha soltak. Nå tildags kan man skru på ac før man skal kjøre, så jeg vil si man ikke har like stort behov for takluke som gamle bilder som ikke hadde ac engang.

men takluke synes ikke jeg er der fordi man skal lufte ut varm luft. Det gir rett og slett en deilig følelse å kjøre med åpent tak. Hadde dog ønsket noe større åpning slik som Tesla Model S hadde tidligere. Det var digg! Jeg tror man må ha hatt det for å forstå og man får ikke være redd for luft som beveger seg eller lyder. Noe min kone er og ikke ønsker kjøre med åpent tak, mens jeg liker det!
ioniq 5

pberg

Har hatt biler både med og uten soltak, og har kommet frem til at en slik stor lekkasje som bare venter på å slå til kan jeg veldig godt klare meg uten..  :D

Skal en ha vind i håret, så er det cabriolet som teller.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA