Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FSD og HW oppgradering

Startet av Gusse, fredag 26. november 2021, klokken 15:54

« forrige - neste »

Gusse

Hei!
Har en kompis som vurderer å konvertere til Tesla..endelig😜
Har sett på noen biler, og spesielt en som er aktuell. Denne 2019 modellen har visst FSD. Eier var usikker på om FSD fulgte bilen eller eier da dette visdtnok har vært en greie?? I utgangspunktet er jeg sikker på svaret, men spørr allikevel her.
Spørsmål 2: Var vist ikke oppgradert HW, men eier påstod at Tesla gjør det gratis? Noen erfaringer?

Vaduz

FSD sjekker du bare i skjermen, under software. Står «full self driving capability included package» om det finnes på bilen. Om det foreligger og eier ikke har oppgradert HW3 er litt rart, men kan bare legge inn en forespørsel under service i appen så blir det gjort.
FSD følger bilen ved privatsalg.

ladov

Så lenge du har FSD på bilen skal Tesla oppgradere HW. Jeg fikk det gjort i sommer på min 2019-modell. Det er jo litt kult at bilen nå kjenner igjen søppelbøtter(!) men jeg synes ikke den ekstra funksjonaliteten forsvarer en ekstra tur på verksted(jeg tok det samtidig med service og noe annet småtteri).
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA