Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varsel om at kupétemperatur er oppnådd

Startet av geear, fredag 26. november 2021, klokken 07:44

« forrige - neste »

geear

Den siste tiden har både madammen og jeg fått opp pushvarsel om at kupétemperaturen er oppnådd hver gang forvarmingen brukes.. ganske masete siden jeg slår det på to min før jeg går til bilen, omtrent hver gang. Selv for meg som bruker bilen blir det unødvendig mange varsler, mens hun blir helt sprø. Har måttet slutte å bruke forvarming når jeg skal til og fra elskerinna også, for hun skjønner at jeg er ute og kjører for alt mulig.

Har iOS med v4.3 og bilen har 36.5.8. Innstilling for notifikasjon om klimakontroll er av...

Andre som har samme ilandsproblem?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

RuneW

Godt du sa det med elskerinna. Det problemet hadde jeg faktisk ikke tenkt over!  :o
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

En venn av meg hadde glemt at fruen kunne se hvor han var i appen hennes. I dag snakker de gjennom advokat...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Elmo

Det er ett valg i APPen for det, under varsler (i allefall på Android).
Mulig den kom først med siste versjon av APPen ? - jeg har 4.3.0-766.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

geear

Sitat fra: Elmo på fredag 26. november 2021, klokken 10:19
Det er ett valg i APPen for det, under varsler (i allefall på Android).
Mulig den kom først med siste versjon av APPen ? - jeg har 4.3.0-766.
Et annet valg enn "klimakontroll fullført"?

kodax

Dette er vel noe den nye dama til Elon har krevd innført :D
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Handyman

Sitat fra: snakkesalig på fredag 26. november 2021, klokken 09:49
Men seriøst (og fortsatt off-topic, sorry) så er det merkelig at ikke f.eks eier av bil kan begrense hva andre brukere kan se og gjøre. En ting er å se hvor andre er (og har kjørt), men ser heller ingen grunn til å tillate at jeg kan justere volumet på lydanlegget mens kona kjører.
Styring av lyd fra appen kan skrus av i lyd-innstillingene i bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Ja, men det kan være kjekt å kunne styre lyden fra baksetet, uten at det trenger å være mulig å styre lyden i fra baksetet på en helt annen bil. Eller sofaen. Eller noe. Slik det er i dag er det vel kun fjernstyring eller ikke.

Elmo

Sitat fra: geear på fredag 26. november 2021, klokken 11:22
Sitat fra: Elmo på fredag 26. november 2021, klokken 10:19
Det er ett valg i APPen for det, under varsler (i allefall på Android).
Mulig den kom først med siste versjon av APPen ? - jeg har 4.3.0-766.
Et annet valg enn "klimakontroll fullført"?
Nei, det var den jeg tenkte på. Funker ikke den?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

geear

Som skjermbildet viser så er den av... begge to får allikevel varslene nå for tiden.

Elmo

#10
Sitat fra: geear på fredag 26. november 2021, klokken 20:10
Som skjermbildet viser så er den av... begge to får allikevel varslene nå for tiden.
Sorry, så ikke det i farten. Bildet var for stort for mobilskjermen
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Kenneth Frantzen

Eg har òg irritert meg over det varselet. Prøva å slå det på, og så slå det av igjen etter det kom varsel igjen. Den eine gongen eg har starta varming etter det fekk eg ikkje varsel. Må teste fleire gonger trur eg, det kan jo ha vore flaks.

geear

Hos meg løste det seg av å slå PÅ kupevarselet i appen, og deretter av igjen, da ble de værende av, selv om det stod av også i utgangspunktet. Men det som er drit nå, er at nå som jeg har løsningen, så vil ikke madammen gjøre det på sin telefon, fordi hun har funnet ut at hun har full kontroll på når jeg er ute og kjører så lenge hun får det varselet... så ikke den blowbacken komme. Har måttet begynne å tenke taktisk om når jeg bruker forvarming og ikke..  :o

OlaM

"Du misforstår kjære! Jeg omfavnet henne ikke i lidenskap, jeg var bare så kald. Hadde glemt å forvarme bilen."
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA