Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruktverdi og garanti ved import fra utlandet

Startet av esan, torsdag 25. november 2021, klokken 13:34

« forrige - neste »

esan

Jeg har en i-Pace som de første par måneder var registrert hos en Tysk forhandler. Den har likevel alt utstyr som en Norsk bil har. Dette i motsetning til en del andre importbiler. Minuset er da at den kun har 3 års garanti.
Hvor mye mer er det naturlig å anta at den vil falle i verdi når den skal selges igjen i forhold til en Norsk bil med 5 års garanti?
Er det noen som kjenner til batterigarantien for en slik bil?

chargedup

Jeg vet ikke eksakt batterigaranti på Jaguar i Tyskland, men det finner man vanligvis ved å gå på www.jaguar.de
Normalt pleier batterigaranti (på de bilene jeg har sjekket) være lik i Tyskland som i Norge.

Når det kommer til verditap regner jeg med at du allerede kjøpte den med betydelig rabatt. Denne betydelige rabatten følger nok bilen i minimum de første 5 årene. Noen kjøpere vil alltids bry seg om den er importert eller ikke, selv etter de 5 årene, mens andre kunne ikke brydd seg mindre. Verditapet i kroner og øre burde generelt ikke være større enn for en norsk bil, til betydelig høyere pris. Samtidig sier det seg litt selv at en bil som selges rett før/etter garanti har gått ut, samtidig som de fleste andre bilene på markedet har garanti, vil være tungsolgte/lavere priset.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA