Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Samme seter som i TM3?

Startet av snakkesalig, torsdag 25. november 2021, klokken 09:52

« forrige - neste »

snakkesalig

Hei, er det samme (for)seter i TMY som i TM3?

Har hatt TM3 noen uker nå, men sliter veldig med å finne god sittestilling pga kort sittepute. Sliter såpass at jeg vurderer å bytte bil, men hjelper ikke å bytte til Y om setene er like..

Klykken

Usikker på om det er nøyaktig samme seter, men er kort sittepute på Y også. Du sitter imidlertid høyere. Foreslår at du prøver en.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


lars667

Optimistisk å tro at du skal like setene i Y hvis du ikke liker setene i 3. Litt høyere plassert ja, men tviler på at det gjør noen nevneverdig forskjell mot høyeste setting på 3 hvis du prøvde det.

Jeg opplever ikke noen bedre/annerledes setekomfort i min Y mot i 3, det er rett og slett ikke de beste setene der ute. Jeg opplever setene både i 3 og Y som en av de få tingene som trekker litt ned i forhold til IONIQ5, Enyaq og ID-bilene (når en tenker på selve komforten). Det gjelder også materialet. Men det går greit jo om en ikke sitter og kjører dag ut og dag inn. Jeg skulle nok også ønske justerbar hodestøtte, siden jeg opplever å ikke få helt optimal hodevinkel (har litt nakkeproblemer).

Men for all del, er det enkelt å få testa en så er det greit :)
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

geear

Du får mer vinkel i knærne, som gir bedre support under lårene. Jeg liker veldig godt BMW sine sportsseter, med justerbar lårstøtte, pleier å ha de sånn ca. midtveis ut, men har det helt ok i Y-en sine seter også.

geear

Budsjett er nå en ting, men den har jo så jææævla stygg front og!! Designet til BMW har blitt helt fullstendig krise for meg i det siste. X5 har jeg klart å tvinge meg selv til å like, X7 og 7-serien sine hvalrosstannyrer er helt krise, hva de så gjorde med i4/4-serie forstår jeg ingenting av, så pen som for eksempel forrige M4 var, og ender opp som det der... og ikke minst iX, helt ødelagt fra siden (spesielt bak) og i fronten. Jeg har kjøpt biler jeg ikke akkurat syns er fine før, som for eksempel Model X, men det meste av designet på X er som følge av aerodynamikk, og funksjonelt design får selvfølgelig kred hos en produktdesigner. På iX er det en haug detaljer som ikke har noe med aerodynamikk å gjøre, og jeg syns den er mye verre enn Model X! For eksempel kinesiske BYD Tang er mange ganger så pen som iX.  ::) Før jeg kjøpte Model X så hadde jeg X5, og en elektrisk X5 ville stått høyt på ønskelista, men vet ikke om jeg noen gang klarer å svelge det de har klart å sope sammen denne gangen. Har riktig nok vært inne og trykket litt i konfiguratoren, men blir uansett ingen bestilling med levering i 2023, da finner jeg heller en pent brukt i Tyskland. Men den må være svart og shadowline/chrome delete, for å skjule mest mulig detaljer.  :laugh:

Konklusjonen er uansett at du bør prøvesitte en Y og konkludere deretter.  :laugh:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA