Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppgradert software?

Startet av Rusalka, onsdag 24. november 2021, klokken 16:27

« forrige - neste »

Rusalka

Ser av omtale av den "nye" id5 at software/infotainmentsystemet skal oppgraderes med bla. nye kjøpeapper som f.eks. Spotify.  Står også at dette skal oppgraderes på alle id-modeller.
Noen som vet om dette kommer også for Skoda ?
https://www.tu.no/artikler/volkswagen-id-5-er-lansert/514762

Sverre_E

Dette var svaret da noen stilte et liknende spørsmål til Skoda (på Twitter) om oppdatering av software:

"The OTA feature & software upgrade will be available for the ENYAQ iV following the launch of the ENYAQ COUPÉ iV. From Q2 in 2022, owners of an ENYAQ iV will be invited to visit a service point to upload the new software. All future updates will then be OTA."
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

Tafsern

Om første oppdatering kommer 1 år etter at de startet utlevering...så er det i alle fall i god VAG-ånd. Ingenting går kjapt der.

Det de bør få på plass før den tid er oppdaterte grunnfunksjoner i appen.


Zubzero

Fatter ikke hvorfor dette med OTA er så hot for alle. Jeg vil ha en bil som funker 100% fra jeg får den -ikke at bugs skal fikses litt etter litt...

jkirkebo

Sitat fra: Zubzero på torsdag 25. november 2021, klokken 20:27
Fatter ikke hvorfor dette med OTA er så hot for alle. Jeg vil ha en bil som funker 100% fra jeg får den -ikke at bugs skal fikses litt etter litt...

Det er vel ikke for fiks av bugs de fleste liker OTA godt, men for levering av nye funksjoner. Jeg har f.eks fått Spotify i bilen levert OTA, det var ikke der når den var ny. Samme gjelder dashcam-funksjonen, dog-mode og mye annet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA