Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forhåndsstill klimaanlegg

Startet av ID4, onsdag 24. november 2021, klokken 09:16

« forrige - neste »

ID4

Hei.

Min bil varmer bare opp bilen når bilen er koblet til lader. Mente den tidligere varmet opp kupen uavhengig av dette. Instillingene er lagt inn i app, og ser også at det er synkronisert i bilen.

Det skal vel ikke være slik at den er avhenig av å være koblet til lader.

Umidellbart oppvarming fungerer uten problemer, men ønsker å kunne slippe dette hver morgen, da jeg har omtrent samme avreise tidspunkt hver morgen.

sk0yern

Litt på siden, men jeg la merke til en ting forleden.
Hvis jeg bruker umiddelbar oppvarming via app, kjører 5min, parkerer og låser.
Da virker det som oppvarmingen fortsatt står på?
Er det meningen da at man skal gå inn i appen igjen for å skru av klimaregulering?

ID4

Sitat fra: sk0yern på onsdag 24. november 2021, klokken 12:07
Litt på siden, men jeg la merke til en ting forleden.
Hvis jeg bruker umiddelbar oppvarming via app, kjører 5min, parkerer og låser.
Da virker det som oppvarmingen fortsatt står på?
Er det meningen da at man skal gå inn i appen igjen for å skru av klimaregulering?

Når du stopper bilen, og får opp "skjermbilde under" så kan du deaktivere umiddelbar klimaregulering før du forlater bildet.

biggern

Når jeg starter via app kommer det opp info  "Aktiv: 30 min gjenstår".
Dette er på BIL siden under Klimaregulering og ikke forsiden (der står det bare Aktiv).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA