Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Årets beste bilkjøp 2021 ifølge Motor.no

Startet av Daniel_0007, tirsdag 23. november 2021, klokken 09:34

« forrige - neste »

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

RJK

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 24. november 2021, klokken 11:32
https://motor.no/bil/arets-beste-bilkjop-4-kia-ev6-her-far-du-mye-familiebil-og-faktisk-litt-entusiastbil/212625

Ev6 på fjerde, kan ikke se for meg eqs på denne listen, tror pris er en faktor og.
Nice, da hadde jeg rett om den plassen. Det er nok noe av det praktiske som er pluss for Ioniq 5, selv om jeg heller til å like EV6 bedre selv. Men ante meg at denne ikke ville nå helt opp pga disse "manglene".

Vi kan vel slå fast at TMY og Ioniq 5 kjemper om de 3 topplassene, men hvem som vinner, og hvem som er den siste, er litt mere usikkert. Jeg tenker at EQS er på den lista som beste elbil, men som det antydes, den når kanskje ikke til topp fordi den er ganske dyr.

HongqiE-HS9 kan selvsagt og være med på listen, selv om jeg holder en knapp på EQS.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear


Daniel_0007

For de som savner noen modeller, sjekk her

https://motor.no/elbil/disse-er-vraket-for-finalen-i-arets-beste-bilkjop/212366

ix3 kom ikke med bla for mangel av 4x4

SitatBMW iX3: Svært komfortabel og energieffektiv SUV, men taper finaleplass på manglende firehjulsdrift.


Nr3 vil jeg tippe er xc40, vi får se imorgen
Model 3 2019 LR Rwd

edyrli

Sitat fra: RJK på onsdag 24. november 2021, klokken 13:25
HongqiE-HS9 kan selvsagt og være med på listen, selv om jeg holder en knapp på EQS.
Jeg tror ikke Hongqi klarer levere biler før på nyåret. Da havner de ut av kåringen sånn jeg forstår det.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

RJK

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 24. november 2021, klokken 14:18
For de som savner noen modeller, sjekk her

https://motor.no/elbil/disse-er-vraket-for-finalen-i-arets-beste-bilkjop/212366

ix3 kom ikke med bla for mangel av 4x4

SitatBMW iX3: Svært komfortabel og energieffektiv SUV, men taper finaleplass på manglende firehjulsdrift.


Nr3 vil jeg tippe er xc40, vi får se imorgen
Ja, da har vi altså fått bekreftet at hverken EQS, Hongqi-tonq .D, Cross Tourismo eller IX3 er blant alternativene. XC-40 kom vel i 2020, så tipper at den ikke er med her, heller.

Da begynner jeg å bli tom for idéer om hvem som er verdige...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Mr Oizo


trondhla

Kan noen forklare meg hvorfor Ioniq 5 får 10/10 for designet av motor.no? Jeg ser en slik hver dag og det er IKKE et 10/10 design. Heller 4/10 eller noe. Den ser mursteinsaktig og uproposjonal ut  og faller ikke i smak

JorgenM

Ioniq 5 er dritkul. En herlig blanding av retro og art deco.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hELgenen

Design er jo pr def.trend.
Og nå er vel retro trendy...for biler i det minste.

Liker heller ikke designet..synes det ligner en gammel golf

Liker heller ikke søsteren EV6. Den er utrolig upraktisk i sin utforming dessverre.

RJK

Sitat fra: Mr Oizo på onsdag 24. november 2021, klokken 15:07
Er vel nesten bare MY, Ioniq5 og C40 igjen?
C40 kom for seint til vurderes i år, så vil være med i kåringen neste år, jamfør artikkel linket over...

Sitat fra: trondhla på onsdag 24. november 2021, klokken 17:24
Kan noen forklare meg hvorfor Ioniq 5 får 10/10 for designet av motor.no? Jeg ser en slik hver dag og det er IKKE et 10/10 design. Heller 4/10 eller noe. Den ser mursteinsaktig og uproposjonal ut  og faller ikke i smak
Ioniq 5 skiller seg definitivt ut fra massene, men har design-elementer som designere faller for. At det er helt ulike oppfatningen om dette er pent eller ikke, så er det ihvertfall ikke intetsigende og kjedelig. Den legges virkelig merke ti, og først og fremst på en positiv måte.

Dessuten var den først med flere ting som EV6 også kommer med, og er de først, så er det noe som gir poeng, sammenlignet med å følge etter...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Kan en av Stellantis-varebil-personbilene lure seg inn på en tredjeplass? Eller Xpeng G3?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Kan vel være en fossil/hybrid også? Eller Cupra Born?

Sitat fra: trondhla på onsdag 24. november 2021, klokken 17:24
Kan noen forklare meg hvorfor Ioniq 5 får 10/10 for designet av motor.no? Jeg ser en slik hver dag og det er IKKE et 10/10 design. Heller 4/10 eller noe. Den ser mursteinsaktig og uproposjonal ut  og faller ikke i smak
Fordi design er subjektivt. Jeg fikk wow-opplevelsen første gang jeg så Ioniq 5 på veien, men etter å ha sett den 2-3 ganger så var den ikke spennende lenger. Tror den blir veldig fort "gammel", og jeg hadde ikke gitt den en 10-er selv, men de skal ha for å være radikale i designspråket.

olemars

Tviler på at det blir utlevert noen Cupra Born denne siden av nyttår.

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA