Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elbil som firmabil

Startet av Sigurd2, tirsdag 23. mai 2017, klokken 09:44

« forrige - neste »

Sigurd2

Dette er mitt første innlegg  :D
Har firmabilmulighet i kontrakten min på jobb og har vurdert at det blir litt dyrt på grunn av beskatning, men så oppdaget jeg at elbil gir halv skatt. Moen som har noen tanker om hvor lenge den fordelen vil vare? eller andre erfaringer med el-bil som firmabil? Vurderer BMW i3 eller nye e-golf.  :D

Somni

Hei,
Jeg droppet firmabilavtalen jeg hadde og gikk over på privat bil med fast kjøregodtgjørelse. Men har du mulighet for Elbil som firmabil er det ingen ting som er bedre en det.
Hvis jeg droppet firmabilen fant jeg ut at jeg satt igjen med 11.000 jeg kunne finansiere en bil med, og det var grunnen til at jeg byttet.

Tviler på at styresmaktene endrer på halv firmabilkalskatt for EL-bil.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Radiobil1

Hva er regler for elbil som firmabil om dagen?
Lønner det seg kontra ICE bil?

Tipper kjørelengde på 30-40 000 km pr år.

Hva ville dere valgt lagt vekt på i valget av firmabil?



Speeder

Sitat fra: Radiobil1 på fredag 19. november 2021, klokken 23:04
Hva er regler for elbil som firmabil om dagen?
Lønner det seg kontra ICE bil?

Tipper kjørelengde på 30-40 000 km pr år.

Hva ville dere valgt lagt vekt på i valget av firmabil?
Kort svar: ja
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Vollis47

Om en kjører mye i arbeidssammenheng, så lønner det seg vel å eie bilen selv og få kjøregodtgjørelse.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Oddaa

Regjeringen har foreslått å fjerne dagens fradragssats på 40 prosent i listeprisen for elektriske firmabiler. Dermed likestilles elektriske firmabiler med firmabiler med forbrenningsmotor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Radiobil1

Sitat fra: Oddaa på lørdag 20. november 2021, klokken 13:55
Regjeringen har foreslått å fjerne dagens fradragssats på 40 prosent i listeprisen for elektriske firmabiler. Dermed likestilles elektriske firmabiler med firmabiler med forbrenningsmotor.

Dagens regjering eller den forrige?
Er elbilforeningen på ballen?

arthur

Den nye!

Den nye regjeringen skylder på at de har hatt lite tid til å endre på dette "forferdelige" budsjettet de har arvet, men de rekker å;

Øke formuesskatten
Øke bilbeskatning
Øke den skattemessige verdi av eiendom
Sterkt redusere verdien av privat pensjonssparing
osv osv

så "noe" har de fått tid til å endre, det skal de ha!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Daniel_0007

Tipper firmabil skatten er en second best thing siden de ikke fikk igjennom 600k grensa i år.
Tipper Vedum har hatt en finger med i spillet og, han vil at folk skal kjøre pickup`er som spyr ut eksos akuratt som han.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA