Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We Charge

Startet av atrus, lørdag 20. november 2021, klokken 17:33

« forrige - neste »

RJK

#15
Skal ikke si noe om hvordan det er på WeCharge, men slik ser det ihvertfall ut på CMH (ChargeMyHyundai) sine sider (og prisene er bedre enn drop-in-lading i utlandet):
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

SveinJ

Sitat fra: Olemann på søndag 05. juni 2022, klokken 22:34
Sitat fra: ELvin2022 på torsdag 02. juni 2022, klokken 21:58
Bruker we charge pluss.99,kr mnd. Men det er spart inn ganske fort. 1,60 pr kwt på ionity 👍🏻

Det er 2-3 ganger den prisen i Europa, ladet nettopp i Sverige, selv med abo med betaling pr. måned koster det kr. 3.50 pr kwt.
Men, full tank for ca kr. 270 er ikke så galt det, dog ikke helt som de gode, gamle, norske strømprisene.  Jeg får si til meg selv som jeg sier til andre, skuffelser oppstår sjelden som følge av fakta, men som følge av egne forventninger..

det er bare å sjekke på  appen hva det koster hos de ladelokasjonene, både i Norge og Europa!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

ELvin2022

Ja, alle priser står i appen om man lurer på hva prisen er 👍🏻👍🏻

Olemann

Finner ikke noe om det i min app, snakker selvsagt om We Charge i We Connect ID appen.  Her framgår tariffoversikt, men intet om andre land, annet enn som tidligere sagt at det kan påløpe veklsingsgebyr.
Hvor finner dere det?

Blander noen sammen med Ionity appen mon tro?  Den er ikke relevant her, ettersom VW Group har egne tariffer og avtaler som gjelder for lading under den avtalen på Ionity stasjoner.

Sitat fra: SveinJ på mandag 06. juni 2022, klokken 21:16
Sitat fra: Olemann på søndag 05. juni 2022, klokken 22:34
Sitat fra: ELvin2022 på torsdag 02. juni 2022, klokken 21:58
Bruker we charge pluss.99,kr mnd. Men det er spart inn ganske fort. 1,60 pr kwt på ionity 👍🏻

Det er 2-3 ganger den prisen i Europa, ladet nettopp i Sverige, selv med abo med betaling pr. måned koster det kr. 3.50 pr kwt.
Men, full tank for ca kr. 270 er ikke så galt det, dog ikke helt som de gode, gamle, norske strømprisene.  Jeg får si til meg selv som jeg sier til andre, skuffelser oppstår sjelden som følge av fakta, men som følge av egne forventninger..

det er bare å sjekke på  appen hva det koster hos de ladelokasjonene, både i Norge og Europa!

daktari

Sitat fra: Olemann på mandag 06. juni 2022, klokken 22:20
Finner ikke noe om det i min app, snakker selvsagt om We Charge i We Connect ID appen.  Her framgår tariffoversikt, men intet om andre land, annet enn som tidligere sagt at det kan påløpe veklsingsgebyr.
Hvor finner dere det?

Blander noen sammen med Ionity appen mon tro?  Den er ikke relevant her, ettersom VW Group har egne tariffer og avtaler som gjelder for lading under den avtalen på Ionity stasjoner.

Sitat fra: SveinJ på mandag 06. juni 2022, klokken 21:16
Sitat fra: Olemann på søndag 05. juni 2022, klokken 22:34
Sitat fra: ELvin2022 på torsdag 02. juni 2022, klokken 21:58
Bruker we charge pluss.99,kr mnd. Men det er spart inn ganske fort. 1,60 pr kwt på ionity 👍🏻

Det er 2-3 ganger den prisen i Europa, ladet nettopp i Sverige, selv med abo med betaling pr. måned koster det kr. 3.50 pr kwt.
Men, full tank for ca kr. 270 er ikke så galt det, dog ikke helt som de gode, gamle, norske strømprisene.  Jeg får si til meg selv som jeg sier til andre, skuffelser oppstår sjelden som følge av fakta, men som følge av egne forventninger..

det er bare å sjekke på  appen hva det koster hos de ladelokasjonene, både i Norge og Europa!
Du må inn på kartet, velge en ladeplass og velge en stolpe for å se prisen. Men først må du være innlogget på "lading underveis" på profilen.

Pussig nok viser min app, med gamle gratis "go"-tariff, 6,29,- på Ionity  Spekeröd selv om det skulle være 4,40,-

PS et nytt år med  Go til 49,- pr måned utgår, der er Ionity dobbel pris på 8,8. Hvilke uavhengige ladeklubber gir rabatt på Ionity?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

gte-bjørn

Jeg sjekket litt rundt dette i april samtidig med at jeg fikk registrert meg hos de fleste operatørene. Men fant ut at for Ionity burde jeg heller bruke We Charge. Nå ser jeg heller ikke noen måte å registrere ladebrikke i Ionity-appen.

Jeg mener bestemt det stod noe et sted om et introduksjonstilbud på gratis We Charge Go med frist 30. juni men nå finner jeg ingenting om det og jeg husker ikke hvor jeg leste det. Husker jeg feil? I We Connect-appen står det at det koster 2,99 euro per måned.

Er det slik at man får tilsendt en egen ladebrikke hvis man bestiller? Jeg har registrert Møller-brikken hos de fleste unntatt Ionity.

Forvirret  ::)

gte-bjørn

Ah, nå fant jeg det selvsagt i en fotnote. Det var ikke gratis men redusert fra 49,99 til 29,99. Det var derfor jeg var forvirret. Usikker på om det lønner seg med en bindingstid på 12 mnd. og lite behov for hurtiglading utenom sommerens bilferie.

For ordens skyld: Dette er ikke ID.4 men ID.3 men det er vel samme opplegg.

daktari

Det er noen som har laget excel-ark om det lønner seg med 12 måneder /1548,-, i fastbeløp. Ionity i Norge koster da 1,6,- vs 8,4,- Må altså lade minst 228 kWh for break even. Alt over det er til lavere kostnad. I forbruk er vel det en langtur på ca 250 mil der alt er Ionitylading.

Men, Tesla som tilbyr et bede nettverk enn Ionity tar ca 6,5 pr kWh uten Tesla-abo, så da må du opp i 310 kWh før det lønner seg med Plus-abo.
I tillegg har Tesla ingen binding, så du kan ha 1 måned med rabatt som gjør regnskapet enda bedre!

Go-abo med de nye prisene er meningsløst i mine øyne, men Free kan være bekvemt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

gte-bjørn

1548 i fastbeløp er vel for det dyreste uten VW-rabatt. For Go med rabatt blir det 360kr, og det gir rundt 1,50 per kWh i rabatt på de andre operatørene (ingen rabatt på Ionity). Man må altså lade ca. 240 kWh på disse for at det skal lønne seg.

daktari

Sitat fra: gte-bjørn på onsdag 22. juni 2022, klokken 22:50
1548 i fastbeløp er vel for det dyreste uten VW-rabatt. For Go med rabatt blir det 360kr, og det gir rundt 1,50 per kWh i rabatt på de andre operatørene (ingen rabatt på Ionity). Man må altså lade ca. 240 kWh på disse for at det skal lønne seg.
Ja, men da har du antagelig ikke regnet inn 8-10-15% Coop og Trumf og volumrabatter som de andre gir hvis du har avtale direkte med hver av dem - uten månedsavgift.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

PS jeg har hatt Go et gratisår inkl i bilen, med Ionity til 4,4,-. Så gamle Go var ganske interessant.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

gte-bjørn

Sitat fra: daktari på onsdag 22. juni 2022, klokken 23:16
Ja, men da har du antagelig ikke regnet inn 8-10-15% Coop og Trumf og volumrabatter som de andre gir hvis du har avtale direkte med hver av dem - uten månedsavgift.
Jeg har Coop-rabatt hos Mer, men de er jo ikke med i We Charge. Tror ikke jeg har noe annet, bortsatt fra rabatt etter 10 ladinger hos Eviny/Lyse.


Trond.m

Man får vel også 10-16 % rabatt på lading med DnB Mastercard. Det skal vel kombineres med Coop rabatt hos Mer.

gte-bjørn

OK så jeg bestemte meg for å bestille We Charge Go. Jeg stusser over at prisene i appen oppgis i euro og ikke i kroner. Men jeg går videre og blir bedt om faktura-adresse. Der et det forhånsutfylt at den adressen skal være i Tyskland.  ??? Er det noe som er satt opp feil hos meg?

Paasan

Sitat fra: gte-bjørn på fredag 01. juli 2022, klokken 08:09
OK så jeg bestemte meg for å bestille We Charge Go. Jeg stusser over at prisene i appen oppgis i euro og ikke i kroner. Men jeg går videre og blir bedt om faktura-adresse. Der et det forhånsutfylt at den adressen skal være i Tyskland.  ??? Er det noe som er satt opp feil hos meg?

Jeg ville snakket med forhandler, avtalen er linket til din konto hos vw..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA