Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We Charge

Startet av atrus, lørdag 20. november 2021, klokken 17:33

« forrige - neste »

atrus

Tegnet et abonnement på We Charge Go. Gratis abonnement og kr 4,40 kWh på Ionitys ladere. Det er jo litt rimeligere enn Recharges lynladere. Ser også at man kan bruke We Charge-kortet i Recharges nettverk, men jeg har ikke klart å finne ut hvor mye det koster å bruke We Charge-kortet på Recharges stolper? Noen som har funnet ut av det?

SveinJ

Du går inn på kartet i WeCharge appen, der finner du kostnader for alle ladere som støttes av kortet.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

atrus

#2
 :+1:

Ser at det er 30 øre dyrere enn å bruke elbilforenings ladebrikke på lynladerene.

Ledam

Er det noen som bruker We-Charge?

Det blir langtur i sommer og lurte på om jeg skal opprette abonnement hos mange leverandører eller om det er like greit å betale der og da for hver lading.

Er det noen som har brukt Tesla-lader? Hvordan betaler man der?


ELvin2022

Bruker we charge pluss.99,kr mnd. Men det er spart inn ganske fort. 1,60 pr kwt på ionity 👍🏻

Orbit

Sitat fra: Ledam på torsdag 02. juni 2022, klokken 21:50
Er det noen som har brukt Tesla-lader? Hvordan betaler man der?
Du må laste ned Tesla sin app, opprette konto, og legge til et betalingskort på den kontoen.

I app'en finner du et valg som heter "Lad en bil som ikke er en Tesla". Der får du opp hvilke lokasjoner som er tilgjengelige, både innenlands og utenlands.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

SveinJ

Sitat fra: Ledam på torsdag 02. juni 2022, klokken 21:50
Er det noen som bruker We-Charge?

Det blir langtur i sommer og lurte på om jeg skal opprette abonnement hos mange leverandører eller om det er like greit å betale der og da for hver lading.

Er det noen som har brukt Tesla-lader? Hvordan betaler man der?

Har brukt WeCharge Plus i 10 mnd nå, funker fint og det lønner seg når man reiser ut av Norge, ca 3kr/kWh på Ionity i hele Europa.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Kjell Salvigsen

We charge er genialt om man skal på bilferie, spesielt nedover Europa. Da får man tilgang til over 300.000 AC/DC ladepunkt og man får Ionity lading til god pris. Hvis man ikke lader jevnlig hos Ionity eller skal dra på bilferie utenlands, så holder en universial ladebrikke lenge, feks den fra Elbilforeningen eller Møllers egen. Jeg mener We charge kort /konto burde vært en inkludert tjeneste fra VW og de andre ionity eierne når man kjøper bil fra dem. Det er komplisert/tullete med ulike varianter abb., og at man må betale løpende mnd gebyr uavhengig av om man lader eller ikke. Men som sagt en god tjeneste å ha på bilferier utenlands. Sammen med en Tesla konto har får man meget god dekning. Jeg skal bruke dette på Europa ferie i juli.
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

Olemann

#8
Sitat fra: ELvin2022 på torsdag 02. juni 2022, klokken 21:58
Bruker we charge pluss.99,kr mnd. Men det er spart inn ganske fort. 1,60 pr kwt på ionity 👍🏻

Det er 2-3 ganger den prisen i Europa, ladet nettopp i Sverige, selv med abo med betaling pr. måned koster det kr. 3.50 pr kwt.
Men, full tank for ca kr. 270 er ikke så galt det, dog ikke helt som de gode, gamle, norske strømprisene.  Jeg får si til meg selv som jeg sier til andre, skuffelser oppstår sjelden som følge av fakta, men som følge av egne forventninger..

ELvin2022

Ja, jeg merket det selv, at det er litt dyrere utenlands.  Men på bensinpumpeme om dagen står det over 27 kr, så da er det vell ikke så galt alikevell 😉

hELgenen

Det står ingenting om at det skal være egne tariffer utenfor Norge. Det står faktisk at egne tariffer kun gjelder andre operatører enn Ionity. Det er heller ikke lagt inn noen reservasjoner i betingelsene mhp ladepriser i opplysningene som fremkommer i we charge appen. Jeg har tatt skjermdumper av alt i we charge appen og finner som sagt nada om egne priser utenlands...ikke en liten skrift en gang. Og for egen del tegnet jeg avtalen fra appen,så om egne priser gjelder utenlands så åpner jo dette for juridisk krøll. Det eneste jeg reagerte på når jeg tegnet avtalen var at feil periode kom frem. Sendte derfor mail til dem og fikk bekreftet at perioden jeg hadde tegnet var slik jeg antok og således var feil i appen. Det ble her IKKE opplyst at tariffoversikten også kunne være feil.

Nå skal ikke jeg bruke dette ladekortet utenlands uansett,men alt av informasjon jeg har motatt vedr tariffer ved avtale inngåelse angir 1.6 kr/kwh på hele ionity nettverket uten forbehold.



Olemann

Nettopp, det samme trodde jeg, basert på alt jeg hadde lest i appen og ved inngåelse av avtale der. 
Får vurdere om jeg orker ta dette videre med VW/WC, selv om det fortsatt er billig å tanke skal det jo være rett.

Sitat fra: hELgenen på mandag 06. juni 2022, klokken 06:48
Det står ingenting om at det skal være egne tariffer utenfor Norge. Det står faktisk at egne tariffer kun gjelder andre operatører enn Ionity. Det er heller ikke lagt inn noen reservasjoner i betingelsene mhp ladepriser i opplysningene som fremkommer i we charge appen. Jeg har tatt skjermdumper av alt i we charge appen og finner som sagt nada om egne priser utenlands...ikke en liten skrift en gang. Og for egen del tegnet jeg avtalen fra appen,så om egne priser gjelder utenlands så åpner jo dette for juridisk krøll. Det eneste jeg reagerte på når jeg tegnet avtalen var at feil periode kom frem. Sendte derfor mail til dem og fikk bekreftet at perioden jeg hadde tegnet var slik jeg antok og således var feil i appen. Det ble her IKKE opplyst at tariffoversikten også kunne være feil.

Nå skal ikke jeg bruke dette ladekortet utenlands uansett,men alt av informasjon jeg har motatt vedr tariffer ved avtale inngåelse angir 1.6 kr/kwh på hele ionity nettverket uten forbehold.

Paasan

Jeg må innrømme at jeg umiddelbart ble litt overrasket over europeiske priser etter at jeg inngikk avtalen til 99,99 kr mnd. Regnet med det var noe med liten skrift jeg hadde oversett, ville ikke vært første gang det.

Sitat fra: Olemann på mandag 06. juni 2022, klokken 09:08
Nettopp, det samme trodde jeg, basert på alt jeg hadde lest i appen og ved inngåelse av avtale der. 
Får vurdere om jeg orker ta dette videre med VW/WC, selv om det fortsatt er billig å tanke skal det jo være rett.

Sitat fra: hELgenen på mandag 06. juni 2022, klokken 06:48
Det står ingenting om at det skal være egne tariffer utenfor Norge. Det står faktisk at egne tariffer kun gjelder andre operatører enn Ionity. Det er heller ikke lagt inn noen reservasjoner i betingelsene mhp ladepriser i opplysningene som fremkommer i we charge appen. Jeg har tatt skjermdumper av alt i we charge appen og finner som sagt nada om egne priser utenlands...ikke en liten skrift en gang. Og for egen del tegnet jeg avtalen fra appen,så om egne priser gjelder utenlands så åpner jo dette for juridisk krøll. Det eneste jeg reagerte på når jeg tegnet avtalen var at feil periode kom frem. Sendte derfor mail til dem og fikk bekreftet at perioden jeg hadde tegnet var slik jeg antok og således var feil i appen. Det ble her IKKE opplyst at tariffoversikten også kunne være feil.

Nå skal ikke jeg bruke dette ladekortet utenlands uansett,men alt av informasjon jeg har motatt vedr tariffer ved avtale inngåelse angir 1.6 kr/kwh på hele ionity nettverket uten forbehold.

eisa01

Alle Ionity-samarbeidsoperatører bryter markedsføringsloven i at de presenterer årsabonnementet som et månedsabonnement, så ikke overraskende at de ikke klarer å opplyse riktig om prisene heller

Interessant nok så blir Danmark-prisen oppgitt riktig som et årsabonnement...

Olemann

Da har jeg prøvd å lese meg opp på avtalen og finner ikke noe som gir grunnlag for helt andre priser i Europa, forutsatt lading på Ionity ladere under We Charge avtalen.
Ikke at dette ruinerer økonomien, men en smule irriterende er det, så har derfor startet dialogen med We Charge.
Så langt virker det som de bruker Google translate, i alle fall ingen semantiske pedanter på kundeservice der, så jeg sliter litt med å nå fram.  Men, gir ikke opp, og gir status når det er med å melde.

Sitat fra: Paasan på mandag 06. juni 2022, klokken 10:41
Jeg må innrømme at jeg umiddelbart ble litt overrasket over europeiske priser etter at jeg inngikk avtalen til 99,99 kr mnd. Regnet med det var noe med liten skrift jeg hadde oversett, ville ikke vært første gang det.

Sitat fra: Olemann på mandag 06. juni 2022, klokken 09:08
Nettopp, det samme trodde jeg, basert på alt jeg hadde lest i appen og ved inngåelse av avtale der. 
Får vurdere om jeg orker ta dette videre med VW/WC, selv om det fortsatt er billig å tanke skal det jo være rett.

Sitat fra: hELgenen på mandag 06. juni 2022, klokken 06:48
Det står ingenting om at det skal være egne tariffer utenfor Norge. Det står faktisk at egne tariffer kun gjelder andre operatører enn Ionity. Det er heller ikke lagt inn noen reservasjoner i betingelsene mhp ladepriser i opplysningene som fremkommer i we charge appen. Jeg har tatt skjermdumper av alt i we charge appen og finner som sagt nada om egne priser utenlands...ikke en liten skrift en gang. Og for egen del tegnet jeg avtalen fra appen,så om egne priser gjelder utenlands så åpner jo dette for juridisk krøll. Det eneste jeg reagerte på når jeg tegnet avtalen var at feil periode kom frem. Sendte derfor mail til dem og fikk bekreftet at perioden jeg hadde tegnet var slik jeg antok og således var feil i appen. Det ble her IKKE opplyst at tariffoversikten også kunne være feil.

Nå skal ikke jeg bruke dette ladekortet utenlands uansett,men alt av informasjon jeg har motatt vedr tariffer ved avtale inngåelse angir 1.6 kr/kwh på hele ionity nettverket uten forbehold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA