Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We Charge

Startet av atrus, lørdag 20. november 2021, klokken 17:33

« forrige - neste »

ELvin2022

Sitat fra: gte-bjørn på fredag 01. juli 2022, klokken 08:09
OK så jeg bestemte meg for å bestille We Charge Go. Jeg stusser over at prisene i appen oppgis i euro og ikke i kroner. Men jeg går videre og blir bedt om faktura-adresse. Der et det forhånsutfylt at den adressen skal være i Tyskland.  ??? Er det noe som er satt opp feil hos meg?

Det står i kr i min app...

RJK

Sjekket hva som står som land og språk, både i app, på kontoen din, på telefon og i innstillingene i bilen?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

gte-bjørn

Sitat fra: RJK på fredag 01. juli 2022, klokken 13:21
Sjekket hva som står som land og språk, både i app, på kontoen din, på telefon og i innstillingene i bilen?

Appen snakker norsk. Jeg ringte Møller og til han som hadde utlevert bilen. Han var ukjent med problemet men foreslo jeg kunne sette dette inne på kontoen på vw.no. Der er det ingen egen innstilling for land, annet at jeg har lagt inn adressen. Har ikke sjekket i bilen om det er noe der.

Men jeg fikk en avtale på mandag, jeg kan komme innom og få satt opp We Charge og få ladekort med det samme.

gte-bjørn

Da fikk jeg ladekort hos Møller og fikk det registrert. Men fortsatt insisterer den på at jeg er i Tyskland, jeg fikk en velkommen-epost på tysk og jeg betaler i Euro. Selgeren sa han hadde vært borti ett slikt tilfelle før men ante ikke hva han kunne gjøre med det. Det er faktisk mulig at det er marginalt billigere i Euro så kanskje jeg ikke skal klage.  :D

gte-bjørn

Og da har jeg testet lading hos både Recharge og Ionity. Men ingen av dem viste det minte tegn til reaksjon når jeg la We Charge-kortet inntil leseren.  :( Ihvertfall Recharge skal si fra hvis den registrerer et ukjent nummer, det gjorde den første gang jeg prøvde Møller-brikken. Og Møller-brikken funket på samme stolpe hvor jeg hadde forsøkt We Charge-kortet. Har jeg uflaks igjen og fått et defekt kort?  >:( Det skal ikke være nødvendig å gjøre mer enn å registrere det i appen? Det gjorde jeg på mandag og jeg har sjekket at nummeret er rett.

Lading med app fungerte men det er jo mer tungvint.

Krokstein

Er fremdeles i kømodus for å bli elbil eier så jeg er bare "tilskuer" til de ulike ladediskusjonene, men kjenner på meg at dette fort er noe det kan bli litt frustrasjon rundt.  Så jeg håper de ulike selskapene får strømlinjeformet dette slik at "folk flest" klarer å navigere seg frem i jungelen av avtaler/medlemskap/kort/app/ladebrikke og ulike prisstrukturer.
ID.4 GTX

daktari

Sitat fra: gte-bjørn på torsdag 07. juli 2022, klokken 21:53
Og da har jeg testet lading hos både Recharge og Ionity. Men ingen av dem viste det minte tegn til reaksjon når jeg la We Charge-kortet inntil leseren.  :( Ihvertfall Recharge skal si fra hvis den registrerer et ukjent nummer, det gjorde den første gang jeg prøvde Møller-brikken. Og Møller-brikken funket på samme stolpe hvor jeg hadde forsøkt We Charge-kortet. Har jeg uflaks igjen og fått et defekt kort?  >:( Det skal ikke være nødvendig å gjøre mer enn å registrere det i appen? Det gjorde jeg på mandag og jeg har sjekket at nummeret er rett.

Lading med app fungerte men det er jo mer tungvint.
Og du har selvfølgelig også registrert et kredittkort?

Brant meg på en BKK-lader en gang, restarte og herja, men viste seg at kredittkortet var utløpt.

PS WeCharge kortet mitt startet en lader i Danmark som det stod i appen at "du kan ikke bruke WeCharge på denne laderen", så spent på hva prisen blir.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hakotorg

Nå har jeg ikke brukt we charge-kortet på en stund, men det skal fungere greit på både Ionity og Recharge når det er registrert i appen. Så mistenker at det kan være noe galt med ditt kort.

ELvin2022

Har aldri hatt problemer med we charge kortet! Fungerer problemfritt hver gang 👍🏻 både i Norge og Sverige. Synd ikke alle opplever det samme...

gte-bjørn

Jada kredittkort er registrert, ellers hadde jeg ikke fått ladet med appen. Det er dog ikke blitt belastet ennå. Riktignok registrerte jeg ett kredittkort da jeg mottok kortet, men byttet det med et nytt før første bruk.

Kortet er iorden. Jeg testet det og et par kort/brikker på ladeboksen hjemme. Den sa pip. Og låsen til søppel-nedslippet ikke bare reagerte på kortet, den låste seg opp også.  :o Så det er tydelig at kortet avgir en gyldig RFID-kode.

Til uken tenker jeg å teste på nærmeste Eviny-stasjon og hvis det da plutselig virker så tester jeg også på en Recharge som jeg passerer på vei hjem.

gte-bjørn

Da her jeg vært og testet We Charge på en Eviny-stasjon (Malvik senter). Nå gikk det greit å starte lading med kortet!  :+1: Sjekket også med Møller-brikken for ordens skyld, funket også. Men det gir jo ikke rabatt-pris.

På vei tilbake stakk jeg innom Shell Stav Syd (som er den av to tvilling-stasjoner som ligger på nordsiden av E6! Ja det gir faktisk mening 8)). Der det en liten Recharge-stasjon og det funka der også! Det var nok bare en forsinkelse i systemet.

Og jeg betaler norsk pris kr. 4,40, ikke 49 eurocent og bra er det. Men månedsprisen blir nok EUR 2,99, ikke NOK 29,99.

hELgenen

#41
Men fungerer appen i dag? Jeg opplever at når jeg velger "lade underveis" for å se oversikt over mine ladesesjoner så kommer det bare opp en feilmelding : "Beklager, noe gikk galt.!"

Jeg har jo fått lade, men tenke jeg skulle gå inn og se hvor mye jeg hadde ladet....
Men nei...

Noen som får dette til å fungere i dag?

EDIT - Nå fungerte det igjen...huff..var vel ute en times tid.....og akkurat når jeg hadde gitt opp så skrev jeg meldingen - og sekunder senere var det fikset........som troll i eske......

Kjell Salvigsen

#42
Har kjørt ca 7000 km i sommer, derav en 4767 km lang Europa tur gjennom Tyskland, Østerike, til Dolomittene / Tre Cime / Stelvio Passet / Alpene og ned til Venezia regionen. Vi kjørte en del utenom melkerutene og jeg var ærlig talt litt spent på om vi ville klare oss bare med We charge kortet. Det viste seg å være null problem, man fant ladere på de utroligste steder. I Tyskland var det rikelig med ladepunkt, ikke minst +150kw lynladere. I Italia var det tynnere og et sted fantes det bare 50 kw ladere og 11/22 kw ladere. Ingen ladekø overhode unntatt på vei hjem, da måtte vi vente 30-40 minutter hos Ionity på Spekerød. Dette var i midten av juli. Brukte ca 4.000 kroner på de 470 milene og snittforbruk ble 17.9 kwh/100 km. Ikke verst med tanke på at det var mye kjøring på Autobahn/motorvei i høye hastigheter. Jeg sitter igjen med god opplevelse med bruk av We Charge kortet, de andre kortene/appene vi hadde med ble ikke benyttet. Ladestasjoner/ladestolper fant vi enkelt med We connect id appen/We charge appen. Det som ikke fungerer, er ruteplanlegger i bil, den foreslår i svært liten grad Ionity selv om det finnes på ruten. Kommer med en del underlige forslag. Dette må bli bedre! Navigasjon slet også med å lage ruter i Italia, særlig oppe i Alpene utenfor allfarvei. Her ble vi reddet av google maps og apple sin navigasjon som vi brukte gjennom Carplay i bilens infotainment. Her har Vw en vei å gå! Ellers fungerte id4 glimrende på en slik tur! Ga definitivt mersmak å dra på elbil ferie nedover Europa igjen! 
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

ELvin2022

#43
Så filmen du la ut! Kjempe bra! Frister selv med en slik tur, får se neste sommer/vår 🙂 godt å se/høre at det ikke var noe problem å kjøre en slik tur med elbil, og at wecharge korte funket hele veien

Kjell Salvigsen

Sitat fra: ELvin2022 på tirsdag 09. august 2022, klokken 11:41
Så filmen du la ut! Kjempe bra! Frister selv med en slik tur, får se neste sommer/vår 🙂 godt å se/høre at det ikke var noe problem å kjøre en slik tur med elbil, og at wecharge korte funket hele veien
Takk for hyggelig tilbakemelding! Håper du får til noe tilsvarende, en fin måte å oppleve Europa på :-)
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA