Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

G9

Startet av Daniel_0007, fredag 19. november 2021, klokken 08:59

« forrige - neste »

offpist

700 km var vel for "China Light-Duty Vehicle Test Cycle (CLTC)" standard, ikke WLP.

520 km WLP er da ganske bra for en så stor bil vil jeg si.
Den nye Model X Plaid er vel 543 km, men dobbelt så dyr som G9.

G9 virker å gi mye bil for pengene.
7 år garanti hjelper også.
Kjører:
Blå 2023 Model S LR Refresh.
Rød 2021 Model 3 med FSD
Grå 2013 Model S P85

hELgenen

G9 ser ut som en veldig bra bil.
Men det er den store usikkerheten mhp hvor lenge vil xpeng vil overleve.
Om importør garanterer 7 år uavhengig av hva som måtte skje med xpeng så hjelper det mye. Noen som vet hva som event.skjer med garanti dersom xpeng går under eller forholdet til Kina går til h..
?

offpist

Personlig er jeg ikke så bekymret for at Xpeng skal gå konkurs.
De har store investorer bak seg som Alibaba, og de regner med å gå i pluss i 2025.
Har faktisk selv lastet opp i aksjer der siste tiden etter ellevillt fall siste halvåret, sammen med resten av Tech.
Fabrikken i Guangzhou er i ferd med å gå online, og etter sommeren pøser det på med G7 og P7 til Europa.

Selvfølgelig, Tesla og BYD vil dominere markedet fremover men det betyr ikke flere kan lykkes.

At vesten skulle innføre importforbud fra Kina virker ganske utenkelig egentlig, men alt er vel mulig.
Kjører:
Blå 2023 Model S LR Refresh.
Rød 2021 Model 3 med FSD
Grå 2013 Model S P85

Motorwatt

Nå har jeg allerede kjøpt Tesla da det så som mørkest ut. Tror ikke sjansen for fallit er større med Xpeng.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

volkan

Hei, Xpeng virker interessant, men hvordan er appen? Jeg er fra før vant til diverse Tesla-modeller og Tesla appen er veldig bra. Jeg forventer ikke noe på samme nivå, men det hadde vært fint om noen kunne dele erfaring fra xpeng app :)

Motorwatt

Xpengs GUI er så nære en kopi av Teslas de kan komme uten å få en rettsak på nakken 😃.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA