Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

G9

Startet av Daniel_0007, fredag 19. november 2021, klokken 08:59

« forrige - neste »

Daniel_0007

Xpeng har lansert ny modell som kanskje kommer neste år

https://insideevs.com/news/548689/xpeng-reveals-g9-suv/

Syns fronten lignet veldig på nio sin es8
Model 3 2019 LR Rwd

vinterdekk

G9 ser ut som ett bra tilskudd i Xpeng familien.

Mulig det bare er meg, men jeg synes det lange panseret gir bilen ett fossilmotor preg.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Finnøy (Arne Johan Larsen)


syklisten

Spent på data om hengervekt og kuletrykk, samt hvor mye man kan ha på taket.
https://elbil.no/slik-er-den-men-hvor-billig-blir-den/


Odinpodin

Spent på prisen, men den var jammen lekker

turfsurf

Her var det mye å like. Litt skral rekkevidde til å være så stort batteri, men så er det jo en ganske stor bil da.

Blir prisen bra så må den jo selge som hakka møkk.

Synd det er en helkineser.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

vinterdekk

Blir i grunn også interessant å se nyttelast, og følge med på hvilken utstyrsmodell av G9 nordmenn velger å gå for i 2023 mtp. engangsavgifter.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Motorwatt

Denne står øverst på listen! Passer bra med levering høsten 2023 for da er Tesla-garantien utgått, og på tide å bytte.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Daniel_0007

Da er prisen klar, litt kjedelig at man må fysisk på showroom på bjørvika for å bestille, syns og pris differansen mellom rwd og awd er for liten med tanke på man får luftdemping og på awd så tipper de fleste går for awd men så spørs det om prisen er bra nok, billigere enn tang så man får mye elbil for pengene.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/zE0dzr/naa-er-prisen-paa-xpengs-stor-suv-klar

SitatG9 måler 4,9 meter lang og 1,67 meter høy, og plasserer seg dermed i direkte konkurranse med biler som Audi Q8 e-tron, BMW iX, BYD Tang og flere.

Prisen vil starte på 568.220 kroner inkludert frakt og levering, melder Xpeng. Da får du versjonen med bakhjulsdrift og 19-tommers hjul, kalt RWD Long Range. Vil du ha firehjulsdrift (og samtidig 21-tommershjul og luftdemping) må du opp på AWD Performance, som koster fra 624.220 kroner.

Disse prisene er naturligvis ekskludert moms og den nye vektavgiften som trer inn fra nyttår, som eksempelvis til sammen vil utgjøre drøyt 50000 kroner for AWD-modellen - og litt til når vi tar med vinterhjul og eventuelt ekstrautstyr.
Model 3 2019 LR Rwd

offpist

Ved bestilling i butikk på Bjørvika er det ikke en netthandel, og derfor gjelder ikke angrerett.
Så da ender man opp med å betale et ganske fett gebyr hvis man skulle ombestemme seg på de 10 månedene det vil ta før man får bilen. Noe som for så vidt er ganske vanlig i bilbransjen.

Men må si jeg liker modellen Tesla har, med 2500 kr gebyr og mulighet til å ombestemme seg helt frem til levering.
Mye kan skje på et år, med både egen økonomi, jobbsituasjon eller for så vidt verdensbildet.

Når det er sagt så virker G9 som et kjempebra kjøp til den prisen.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Motorwatt

Tror ikke det blir noe problem med G9. Her blir det kø, og ingen problemer med å bli kvitt bilen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

THE

Bare så synd den er kinesisk.. Virker som en veldig bra bil, og til en veldig bra pris.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

offpist

Jeg kjøpte P7 Performance da den kom.
Flott bil med god komfort, bra støydemping og likte veldig godt ambient belysningen inne.
Men det var for mange småting som irriterte meg så gikk tilbake til Tesla Model S.

Med G9 kunne jeg godt tenke meg å gi Xpeng et nytt forsøk.
Håper bare de tilpasser software litt for europeisk bruk, vi liker for eksempel ikke masse pling-plong lyder hver gang man starter bilen eller slår på autopilot.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Exscalibur

Vurderer denne opp mot en Nissan Ariya, men er usikker da Xpeng er ganske nye og Nissan er ganske forankret i markedet mtp serviceavtale og slikt. Fikk også vite av selger at Xpeng ikke kommer med HUD noe jeg synes var merkelig. Men ladehastighet og bagasjeromsplassen G9 tilbyr ifht Ariya er dag og natt.... Eneste jeg ikke liker med G9 er fronten. Det er også snakk om 625k vs 690k for fullespekka på de to bilene i favør av at Ariya er billigere.

Ed_Eng87

300Kw ladeeffekt er nice, men hvor er denne 700km wltp som de reklamerer for? 520km wltp for 4-hjulstrekk og performance er ikke så imponerende, tror ikke denne er så effektiv som Audi Q4,Q8 og Tesla model X/Y og den reelle rekkevidden er lavere med en så stor bil
2023 Tesla MYP Quicksilver

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA