Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk

Startet av twh, torsdag 18. november 2021, klokken 21:48

« forrige - neste »

twh

Skal hente min SR i morgen, men klarte aldri bestemme meg for hva jeg skulle gjøre med vinterdekk, så lurte på om noen har ferske tips rundt dette?

Billigere full pakke fra annet sted?
Kjøpe bare dekkene nå og sette dem over på orginalfelgene?
Er det for sent å be om at man vil ha med vinterdekkpakke likevel som en del av kjøpet?

Atle3

Kjøpte på Finn og la om på dekkverksted.

Hjelpekokk

Bare vær opps på at da må du vel kjøpe dekk luft trykk sensorer til sommerfelgene, og de koster vel litt de og :-(

Hjelpekokk


tornaldo

Vil jo anbefale alle med Tesla å unngå å kjøpe de originale med Nokian R3. Så lenge Tesla har middels til dårlig støydemping, bør man gå for mer støysvake dekk, og like gode alternativer finnes jo til samme eller lavere pris.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Truls Antonsen

Bare som en sammenlikning, jeg kjører normalt id.3 på Conti IceContact 3 pigg, og hadde lik bil som lånebil, med Nokian R3...opplevde de som ca like mye støy. Men skal sies Conti er ganske gode på støy, har mer suselyd fra piggene enn tilsvarende hjullager-lyd på Nokian Hakka 10 EV pigg...(som jeg har på etron)

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


Hideyowife

Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA