Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny Byd Tang - sprekere, lenger rekkevidde, finere karosseri

Startet av Vurderer en elbil, torsdag 16. juni 2022, klokken 23:36

« forrige - neste »

elektro

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Vurderer en elbil

Noen flere bilder og video. Helt uforståelig språk, da....
https://www.thairath.co.th/news/auto/2386272
https://www.youtube.com/watch?v=lldpIlSewTI&ab_channel=evdriveX

Her på engelsk:
https://carspiritpk.com/byd-tang-facelift-unveiled-in-china/
https://min.news/en/auto/b057ad0cc6d48cd24e67fa2a5f9e560c.html

Mens importøren til Norge holder seg tause og ikke aner noe om dette dersom du spør....

Det er vel fordi de har forpliktet seg til å selge X-antall biler, noe de ikke har gjort, og må selge dette før de kan ta inn noe nytt og derfor ikke vil dele info.....?


Fossilbil

Dieselgubben

Ja, importøren har tabbet seg ut. Hørte rykter om at den nye modellen med større batteri først kommer q4 2023.

Interessant at importør skal tvinge kjøperne "utdaterte" biler. Kan jo skjønne at man ikke vil vrake "gamle" biler, men kunne kanskje vært skipet til annet marked eller satt kraftig ned i pris. Rart ikke media fokuserer mer på dette. Det ville jo blitt ramaskrik om Tesla segmenterte markedet slik når det er snakk om såpass stor oppgradering av batteri.

JorgenM

Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 26. november 2022, klokken 10:28
... kunne kanskje vært skipet til annet marked...
Er det ikke nettopp det de gjør da? Den oppdaterte versjonen selges vel i Kina mens den gamle skipes til land som Norge.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Dieselgubben

Sitat fra: JorgenM på lørdag 03. desember 2022, klokken 13:56
Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 26. november 2022, klokken 10:28
... kunne kanskje vært skipet til annet marked...
Er det ikke nettopp det de gjør da? Den oppdaterte versjonen selges vel i Kina mens den gamle skipes til land som Norge.

Tror den norske importøren har forpliktet seg til å kjøpe et gitt volum. Dette må må selges før de får den nye modellen.

edyrli

At dette er grunnen høres veldig spekulativt ut. Men at et ny modell kommer er vi jo sikre på.
Dagens Tang koster bare såvidt mer enn en godt utstyrt Enyaq, men da får man en vesentlig større bil 7 seter og nesten dobbel effekt.
Jeg er redd 108kWh Tang vil gå vesentlig opp i pris og få mye hardere konkurranse. Min teori er derfor at de ønsker fortsette selge dagens modell i en periode for å bedre konkurrere på pris.
Jeg mistenker også at nødvendige godkjenninger for salg i Europa tar en del tid og få på plass.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Dieselgubben

Sitat fra: edyrli på mandag 05. desember 2022, klokken 14:54
At dette er grunnen høres veldig spekulativt ut. Men at et ny modell kommer er vi jo sikre på.
Dagens Tang koster bare såvidt mer enn en godt utstyrt Enyaq, men da får man en vesentlig større bil 7 seter og nesten dobbel effekt.
Jeg er redd 108kWh Tang vil gå vesentlig opp i pris og få mye hardere konkurranse. Min teori er derfor at de ønsker fortsette selge dagens modell i en periode for å bedre konkurrere på pris.
Jeg mistenker også at nødvendige godkjenninger for salg i Europa tar en del tid og få på plass.

Vesentlig kortere rekkevidde på BYD vs Skoda.
Hvis de ønsket lavest mulig pris på den nye Tangen, så burde de levert i bøtter og spann før nyttår.

edyrli

Vi blir nok ikke enige om dagens Tang er et godt kjøp eller ikke, men har en kommetar til rekkevidden.
På sommerføre har Enyaq er overtak på Tang, men når vinteren kommer og kulden setter inn så ser vi et annet bilde. I følge NAF så går Tang 9km lengre en iV80 og 47km kortere enn iV80X på vinterføre.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Dieselgubben


SolEL

Ny Version er rett rundt hjørne fordi den er testet av euro ncap 5 stjerner

https://www.euroncap.com/en/results/byd/tang/50188

Den blir visstnok litt billigere enn dagens, med avansert støtdemper system inspirert av Mercedes

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA