Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny nettleie fra nyttår

Startet av Usikker, mandag 15. november 2021, klokken 17:48

« forrige - neste »

Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

elektrolux

#2
Et mekanisk batteri som dette kan være en fin måte å arrestere overforbruk.

https://youtu.be/LHyUDihL_FQ

Programmert til å levere strøm om husets forbruk overgår 5/10 kWt/t kan det være en måte å sikre seg mot 200 kr "bøter" som følge av at en ikke passer godt nok på.

En fordel med mekaniske batteri er at en slipper tap med konvertering mellom AC og DC og tilbake igjen
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

JRF

Sitat fra: elektrolux på mandag 15. november 2021, klokken 19:03
Et mekanisk batteri som dette kan være en fin måte å arrestere overforbruk.

https://youtu.be/LHyUDihL_FQ

Programmert til å levere strøm om husets forbruk overgår 5/10 kWt/t kan det være en måte å sikre seg mot 200 kr "bøter" som følge av at en ikke passer godt nok på.

En fordel med mekaniske batteri er at en slipper tap med konvertering mellom AC og DC og tilbake igjen
Har jo fremdeles tap som følge av både motorfunksjonen og generatorfunksjonen til denne. Og hvis jeg skal gjette så ville jeg ha gjettet at det i de fleste tilfeller er et større tap enn AC/DC konverteringen og ladekretsen til et tilsvarende batteri system. Pluss at jeg tviler sterkt på om det er noe særlige slike svinghjul systemer på forbrukermarkedet, og at de som eventuelt måtte være der er svindyre i forhold til batteriløsninger som det er flere av på markedet for forbrukere.

Orbit

Videoen sier også at spikeren i kista for svinghjulsbussene var tapene i systemet. Det ga et forbruk fra strømnettet på 3400 Wh/km, og da for en relativt liten 20-seter uten oppvarming. En moderne 12-meter elbuss (som har mye større passasjerkapasitet) har ca halve forbruket.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Hva koster egentlig et svinghjul-system? Hva med et batteri-oppsett ferdig montert?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JRF

Sitat fra: daktari på mandag 13. desember 2021, klokken 10:24
Hva koster egentlig et svinghjul-system? Hva med et batteri-oppsett ferdig montert?
Jeg vet ikke, men som med alle andre ting så blir det som regel ekstremt dyrt når det er lave produksjonstall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA