Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Visste du at Model Y hadde rattvarme dagen etter å ha hentet den ny hos Tesla?

Startet av ToWalkOrDrive, mandag 15. november 2021, klokken 12:35

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Kanskje litt feil plass å spørre, siden du som elbilforum-leser sannsynligvis er mer elbil-belest enn gjennomsnittskjøperen av Model Y, men tenker det kan være verdt å spørre likevel siden mange Model Y-eiere er førstegangs-elbil/Tesla-kjøpere.

Det som bekymrer meg litt er at Tesla utleverer biler i store hopetall samtidig, og ikke går gjennom bilen med kundene når det er travelt, sånn at jeg lurer på om bilens funksjoner inkl rattvarme og begrensninger vedrørende Autopilot kommer godt nok frem. Tenker rattvarme-kunnskapsmålingen kan være en fin stikkprøve om opplærings- og kunnskapsnivået.

Kan og nevne at du kan enten skru det på ved å trykke "vifte-ikonet" for så å trykke "varme-iconet" på venstre side, for så å trykke "rattvarme-ikonet" på venstre side....evt. bruke stemmestyring....
https://www.youtube.com/watch?v=FrDYaaGrlKE ...bare på norsk...
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rosstopher

Jeg visste det, men om ikke tidlige Model 3 hadde manglet dette og det ikke hadde vært masse skriverier rundt det så hadde jeg nok ikke sjekket det og tenkt over om den hadde det eller ikke. Med andre ord så visste jeg det kun fordi jeg er nerd og leser forum.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

jlan

En kan også slå på rattvarme fra app. ved å trykke på rattet eller på "Tin bil"( "Defrost car").
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

ToWalkOrDrive

Sitat fra: jlan på mandag 15. november 2021, klokken 14:49
En kan også slå på rattvarme fra app. ved å trykke på rattet eller på "Tin bil"( "Defrost car").

Det høres bra ut. Jeg synes rattet blir litt vel varmt, så hvis det blir lunket opp før en starter kan en jo skru det av når en skal kjøre....evt hatt et trekk utenpå sånn at varmen "vannes ut" / fordeler seg litt bedre. Burde vært flere styrkegrader, sånn som i setene. En sånn fra Wish kunne nok gjort seg  ;)
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA