Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mobiltvennlig forum?

Startet av eisa01, søndag 14. november 2021, klokken 11:33

« forrige - neste »

eisa01

Vi er snart i 2022 og forumet er ikke mobilvennlig, det er for dårlig for en organisasjon med 100,000 medlemmer :)

Hva med å:

  • Bytte til phpBB eller lignende som har dette på plass?
  • Oppgradere temaet til responsiv design, eller finne et nytt man tilpasser?

https://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=577564.0
https://www.phpbb.com

hanche

Personlig er jeg en stor tilhenger av discourse.

Den fungerer mye bedre enn tradisjonelle forum etter min mening. Men det er en stor endring fra det vi har nå, så vi skal ikke hoppe i det uten grundig diskusjon. Noen andre her som har erfaringer fra discourse-baserte forum? Mine egne erfaringer er bare fra discourse sitt eget forum, men det er en god stund siden nå.

Man kan installere discourse på egne servere, eller kjøpe som en tjeneste.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Elmo

Personlig så syns jeg forumet fungerer helt fint på mobilen. Jeg observerer at folk som ikke er enig med meg i det bruker tapatalk app.
Har du forsøkt det ??

PS: Det ble gjort forsøk på bytte "plattform" for noen år siden, men det gikk så dårlig at man gikk tilbake til denne gammeldagse
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

eisa01

Det fungerer ikke bra på mobilen min, teksten er alt for liten og må evt. legge skjermen horisontalt. Har prøvd tapatalk for mange år siden, men likte det ikke

Er litt biased her siden jeg ganske enkelt oppdaterte et gammelt forum fra phpBB 2 til 3 uten noen store problemer på hobby-basis. Tok meg kanskje noe tilsvarende 2-3 arbeidsdager, inkl. å fikse nytt tema, og jeg er ingen utvikler en gang ;)

hanche

Man må absolutt legge telefonen i landskapsmodus for å lese forumet på mobilen, ja. Hvis man ikke har en av disse megamobilene som er så populære om dagen (ikke at jeg skjønner hvordan det går an å bruke dem som telefon), eller man har falkeblikk. I landskap går det i og for seg greit for meg, men så er jeg da også nærsynt.

Jeg prøvde også tapatalk for noen år siden, men mislikte det så intenst at forsøket knapt varte én dag før jeg avinstallerte den igjen.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Elmo

#5
Det er mange brukere av forumet. Noen veldig aktive og andre mindre/lite aktive.
Jeg kan ikke huske andre klager og brukervenlighet.
Derimot ble det dannet aksjonsgruppe for å få tilbake dette "gamle", sist noen bestemte å bytte "platform" uten å involvere brukerene.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

eisa01

Det kan jo rett og slett tyde på at de som bruker mobil ikke klarer å bruke forumet og komme med forbedringsforslag :P

Electric cars in Norway

#7
 Spoiler alert  :D :D humor ;D

Som stat som Elmo bilde viser så er det er godt fung. forum ellers ville det ikke blitt brukt..

At mobil skal ligge.... = i-lands problem ...

Ikke bytte forum system nå.... se hva Stortinget sliter med som byttet system og nå er alle pendler filene borte... aka watergate???? He he 

eisa01

Jeg snakker ikke om å bytte forum, men å oppgradere stylesheet slik at siden fungerer på mobiler.

Jeg har selv fikset dette på en femten år gammelt nettside på hobbybasis, så det er ikke rocket-science for en organisasjon med 47 millioner i inntekter og 36 ansatte :)

Elmo

Sitat fra: hanche på søndag 14. november 2021, klokken 20:22
Man må absolutt legge telefonen i landskapsmodus for å lese forumet på mobilen,
Jeg bruker nesten bare mobilen , og bare i portrait modus.

Sitat fra: hanche på søndag 14. november 2021, klokken 20:22
Jeg prøvde også tapatalk for noen år siden, men mislikte det så intenst at forsøket knapt varte én dag før jeg avinstallerte den igjen.
Samme her
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Electric cars in Norway

Ser den....tapatalk...men ok i reklame fri versjon....vanesak...

eisa01

Basert på aktiviteten på github ser det ut til at v2.1 av forumet straks er klart, så hadde vært fint om Elbilforeningen var på ballen med en plan om oppgradering :)

Electric cars in Norway

Sitat fra: eisa01 på tirsdag 25. januar 2022, klokken 21:05
Basert på aktiviteten på github ser det ut til at v2.1 av forumet straks er klart, så hadde vært fint om Elbilforeningen var på ballen med en plan om oppgradering :)

Sikkert bra det men jeg ser for meg at det er en meget krevende overgang... eller hva tenker  du?

eisa01

Det er ikke rocket science, så bør være overkommelig. Det mest kompliserte er nok å tilpasse det nye stiltemaet til noe som passer for elbilforumet, men man kan gjøre det pragmatisk :)

Ser forøvrig at forumet er to versjoner bak gjeldende versjon (2.0.19), så man mangler også litt sikkerhetsforbedringer...

Elmo

Sitat fra: eisa01 på lørdag 29. januar 2022, klokken 11:10
Ser forøvrig at forumet er to versjoner bak gjeldende versjon (2.0.19), så man mangler også litt sikkerhetsforbedringer...
Oppdatering av Elbilforum på gang da . .
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA