Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny Model Y - innbytte eller privat salg av nåværende bil?

Startet av tornaldo, søndag 14. november 2021, klokken 08:15

« forrige - neste »

tornaldo

Det er et lass med Model Y (og Model 3) på vei til Norge i disse dager, og folk har allerede begynt å få dato for utlevering. Tenkte å kjøre en avstemning på hva folket her inne gjør med eksisterende bil, når de skal hente ut ny nå i høst. Selv selger jeg alltid privat, synes det fungerer bra, selv om det er hakket mer innsats/risiko enn å sette det bort til andre eller innbytte.




—————————————————————————————————————————-
PS! Har du tenkt til å bytte inn bilen hos Tesla, så er jeg på jakt etter nyere Model 3, helst 2021 modell. Bare send meg en melding, så er det ikke usannsynlig at jeg kan tilby mer enn Tesla...  8)
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

panser

Bytta inn en Volvo til en Volvo-forhandler uten krav om innbytte. Virker som privat til privat er relativt vanskelig å få til siden forhandlere gir helt utrolige garantier på kurante bruktbiler nå.

Jeg var nede på 189k på min Finn. Fikk 175k av forhandler (som selger for 239k). Tesla gav meg tilbud på 110k


Sent from my iPhone using Tapatalk

lars667

Kommer jo litt an på hva slags bil du har vil jeg si. Her sleit vi veldig med å bli kvitt en 2008 skoda octavia scout 2.0 td med noen km, måtte nesten gi den bort for å bli kvitt den. TM3 fra i fjor forsvant rimelig fort til dansk oppkjøper (privat), med marginalt tap fra nypris. Du har kanskje tid til å prøve nettbil før ny bil kommer?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

TeslaSY

hei,
jeg prøvde med nettbil, men de er ikke bedre en Tesla innbytte pris !!!!!!!!

Sitat fra: lars667 på søndag 14. november 2021, klokken 10:56
Kommer jo litt an på hva slags bil du har vil jeg si. Her sleit vi veldig med å bli kvitt en 2008 skoda octavia scout 2.0 td med noen km, måtte nesten gi den bort for å bli kvitt den. TM3 fra i fjor forsvant rimelig fort til dansk oppkjøper (privat), med marginalt tap fra nypris. Du har kanskje tid til å prøve nettbil før ny bil kommer?
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

panser

Nettbill skal selv ha såpass påslag at det er like greit å gå rett til forhandler eller selge selv. I tillegg påstod de at tilsvarende bil lå ute for mye mindre enn hva de faktisk gjorde. Cowboyer


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pew

Nettbil virket utrolig useriøse. Tilbød 130000 for en bil jeg fikk tilbud om 155000 i innbytte for. Solgte privat for 172000.

Kaptein70

Jeg brukte car4sale.no ... veldig fornøyd. De stod for annonsering og megling med kjøpere, jeg kunne bruke bilen imens og de var realistiske ift pris.

Det tok ca 3 uker å selge bil (Audi e-tron) til prisantydning. Så i hodet mitt ikke for dyrt og ikke for billig :)

Ift betaling, oppgjør, samt slippe å forhandle med kjøpere, var dette er grei måte å gjøre det på for min del.

... sjekket også Nettbil, men de var milevis unna det jeg fikk for bilen (deres prisantydning  var 20-25% under salgspris)

Klykken

Solgte vår S85D fra 2015 privat. Tesla tilbød 206k og jeg solgte for 315k etter to uker på finn.no. Gjør deg flid med bilder av nyvasket (og tørket) bil, inn- og utvendig. Vær ærlig i teksten. Lever gjerne med tilstandsrapport/salgsrapport fra NAF i tillegg, og legg deg normalt i pris.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Daniel_0007

Kommer helt an på bilen, har man en 10+ år gammel bil med div feil så ville kanskje unngått finn da man trolig ville endt opp med en kjøper som ville kranglet på alt som er feil.
Model 3 2019 LR Rwd

Kaptein70

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 15. november 2021, klokken 09:47
Kommer helt an på bilen, har man en 10+ år gammel bil med div feil så ville kanskje unngått finn da man trolig ville endt opp med en kjøper som ville kranglet på alt som er feil.

Enig ... da kan faktisk Nettbil være en grei løsning, da man selger til en forhandler

elhansen

Veldig vanskelig å bli kvitt "gammel" bil nå. Fikk solgt en 9 år gammel volvo xc60. Alt av servicer gjort, og ingen feil hverken på bil eller lakk. Kurant utstyrt. Var 1 som ringte på den, og han endte opp med å kjøpe den. Helt utrolig stille. Fikk tilbud om innbytte hos tesla på 30 under det jeg fikk privat. Det dekker jo vinterhjula...Tror det blir vanskelig å få solgt dieselbiler fremover nå.

Godt med penger på bok, da y-en hentes om en uke. Får ta bussen en ukes tid.....

TeslaSY

Jeg solgte min 2021 model 3 AWD privat på finn til bil forhandler.
Den gikk veldig fort, om 5 min ble bilen solgt
fikk 60k mer enn Tesla/Nettbil tibud
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Kaptein70

Sitat fra: elhansen på mandag 15. november 2021, klokken 22:37
Veldig vanskelig å bli kvitt "gammel" bil nå. Fikk solgt en 9 år gammel volvo xc60. Alt av servicer gjort, og ingen feil hverken på bil eller lakk. Kurant utstyrt. Var 1 som ringte på den, og han endte opp med å kjøpe den. Helt utrolig stille. Fikk tilbud om innbytte hos tesla på 30 under det jeg fikk privat. Det dekker jo vinterhjula...Tror det blir vanskelig å få solgt dieselbiler fremover nå.

Godt med penger på bok, da y-en hentes om en uke. Får ta bussen en ukes tid.....

November/desember er de vanskeligste månedene å selge bil på ... har gjort det før, nesten ingen respons på i utgangspunktet kurrante biler

Fjeldern

Ikke fått tilbud fra Tesla ennå på innbytte, men jeg stusset på en ting:
På Tesla sin side så kunne jeg legge ut noen bilder og ikke skrive noe som helst om tilleggsutstyr. Fikk nå en melding på telefonen min, som ba meg fullføre denne registreringa for å komme et steg videre med prossessen med levering av ny bil.
Linken dem la med lot meg fylle inn tilleggsutstyr og bilder av eventuelle skader. Altså mye mer omfangende (og bedre) enn fra siden om min bil på tesla.com. Linken var til eu.jotform.com istedet.
Er dette da noen som Tesla selger videre til?

Ellers har jeg vel skjønt at innbytte via Tesla generelt ikke er lønnsomt. Forhandleren sa at Tesla ikke tok høyde for ekstrautstyr i det hele tatt

k1

Dersom det ikke er en Tesla du bytter inn, tror jeg ikke de er særlig interesserte, og dermed får du svært dårlig pris. Har inntrykk av at ikke altfor gamle Tesla'er tilbys ikke langt unna markedspris?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA