Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sliter med få kontakt med bilen

Startet av Kniffen, lørdag 13. november 2021, klokken 21:27

« forrige - neste »

leafolainen

Og du trenger ikke ha på sentry mode eller lignende for å holde bilen våken?

Jeg får kontakt i en kort periode etter å ha brukt bilen, men så snart bilen går i dvale er det umulig å vekke den igjen med mobilen.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

leafolainen

Ja, prøvde det i dag etter å ha lest denne tråden, men ingen bedring.

geear

Våkner den "aldri", eller tar det bare lang tid?

Tar kanskje 10-20 sek å vekke den her, oppleves som ganske lenge, men feks hvis jeg skal starte klima så går jeg inn i appen, "sist sett x antall timer siden", trykker på vifta, og så putter jeg tlf i lomma. Den husker og sender kommandoen til bilen etter den har våknet. Heller slik enn et sinnsykt standbyforbruk.

Handyman

Sitat fra: leafolainen på lørdag 22. januar 2022, klokken 13:47
Og du trenger ikke ha på sentry mode eller lignende for å holde bilen våken?

Jeg får kontakt i en kort periode etter å ha brukt bilen, men så snart bilen går i dvale er det umulig å vekke den igjen med mobilen.
Bruker svært sjelden Sentry. Når bilen sover tar det derimot 10-20 sekunder før men får kontakt, og er slik det skal være. Men funksjonene kan likevel brukes og sendes til bilen straks den kommer på nett.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

leafolainen

Sitat fra: geear på lørdag 22. januar 2022, klokken 14:40
Våkner den "aldri", eller tar det bare lang tid?

Tar kanskje 10-20 sek å vekke den her, oppleves som ganske lenge, men feks hvis jeg skal starte klima så går jeg inn i appen, "sist sett x antall timer siden", trykker på vifta, og så putter jeg tlf i lomma. Den husker og sender kommandoen til bilen etter den har våknet. Heller slik enn et sinnsykt standbyforbruk.
Nei, den våkner ikke igjen før jeg låser opp med fob'en. Har prøvd å trykke på viften mange ganger i slike situasjoner, men får da etter en stund feilmelding om at kommando ikke kan gjennomføres.

Stjerneglis

Sitat fra: leafolainen på lørdag 22. januar 2022, klokken 15:07
Sitat fra: geear på lørdag 22. januar 2022, klokken 14:40
Våkner den "aldri", eller tar det bare lang tid?

Tar kanskje 10-20 sek å vekke den her, oppleves som ganske lenge, men feks hvis jeg skal starte klima så går jeg inn i appen, "sist sett x antall timer siden", trykker på vifta, og så putter jeg tlf i lomma. Den husker og sender kommandoen til bilen etter den har våknet. Heller slik enn et sinnsykt standbyforbruk.
Nei, den våkner ikke igjen før jeg låser opp med fob'en. Har prøvd å trykke på viften mange ganger i slike situasjoner, men får da etter en stund feilmelding om at kommando ikke kan gjennomføres.

Høres litt som bilen din er offline... dvs har ikke mobildekning.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

jlan

Sitat fra: Stjerneglis på lørdag 22. januar 2022, klokken 19:07
Høres litt som bilen din er offline... dvs har ikke mobildekning.
Ja, som kommentert tidligere kan en bil trolig ikke vekkes remote uten mobildekning, selv om den har wifi dekning.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

leafolainen

Vel, bilen har definitivt mobildekning der den står (og det skjer ikke bare hjemme, men andre steder jeg parkerer også), men samtidig merker jeg ofte at den tilsynelatende er offline likevel det første minuttet av kjøreturen. Så det kan kanskje virke som at den slår 4G-enheten når den går i dvale?

Stig-Arne

Har og er vel en del problemer med mobildekningen for tiden. Model Xen vår mistet titt og ofte dekningen, spesielt når den står i ro. Model 3en mister dekningen av og til under kjøring

mj

#40
Sitat fra: leafolainen på lørdag 22. januar 2022, klokken 20:03
Vel, bilen har definitivt mobildekning der den står (og det skjer ikke bare hjemme, men andre steder jeg parkerer også), men samtidig merker jeg ofte at den tilsynelatende er offline likevel det første minuttet av kjøreturen. Så det kan kanskje virke som at den slår 4G-enheten når den går i dvale?
Sliter med det samme på min -18 mod S100. Det begynte for noen måneder siden. Skjer overalt, innimellom kort tid etter kjøretur, andre ganger etter noen timer.
Det gjelder og når bil er koblet til WiFi hjemme. Har sjekket de gangene jeg ikke får kontakt ved å gå ut i bil og da vises det strek over  der LTE eller WiFi-signal vises.
Har meldt inn til tesla men lite har skjedd. De vaset først om jeg hadde skrudd av always connected og energisaving, alternativer som forsvant for lenge siden. Så vil de ha inn bilen til sjekk og gir meg ett prisestimat på feilsøkning. Trodde dette var ett problem de var klar over for lenge siden og prøvde å løse.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

leafolainen

Høres veldig likt ut ja. Har bestilt service jeg også, men var ikke ledig tid før om en måned. Men nå skal det sies at jeg installerte 2021.44.30.8 i natt og i dag har jeg faktisk ikke hatt problemer. Får se det an noen dager og se om det varer...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA