Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tom for strøm på Gardermoen

Startet av Larsebass, lørdag 13. november 2021, klokken 11:27

« forrige - neste »

Larsebass

Ja, jeg tror jeg har tabbet meg ut. Min X75 står på Gardermoen med 34 km igjen nå.

Jeg ankommer OSL i kveld og har et håp om å nå Kløfta, men bilen er full av bagasje og folk.

Hva gjør jeg hvis dette ikke går? Kan man ringe viking og bli kjørt til kløfta?


For sikkerhets skyld står jeg inne i parkeringsanlegget, og ikke ute.
Tesla X75D.

sjokomelk

Kjør til ladestasjonene i P-huset og lad til du har nok til å komme deg videre?
Evt. kjør til McDonalds/Esso i krysset ved E6 og bruk hurtigladeren der hvis du har CCS/Chademo-adapter?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

TB

Beste ville være å få koblet bilen til en ladestasjon på OSL.

Nærmeste hurtigladestasjon er Circle K Ladestasjon, Edvard Griegs veg 49, 2060 Gardermoen
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Rosstopher

P10 og P11 har 22 kW ladere. Circle K på Gardermoen er rett i nærheten og har CCS, Chademo og type 2 (22 kW) mener jeg. Tar uansett ikke mange minuttene før du har nok til å komme deg til SuC på Kløfta om du skal sørover eller Nebbenes om du skal nordover.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Larsebass

Takk for svar! Det burde jo være gjørbart å komme seg til Circle K, håper jeg.

Jeg har CCS-adapter, kan jeg hurtiglade på Circle K 300-laderne da?
Tesla X75D.

sjokomelk

Du har CCS-adapter ja? Da har du bøttevis med hurtigladere rundt hele Gardermoen. Som TB sier lenger opp, så er det en Circle K bare et steinkast unna.
Med CCS-adapter kan du hurtiglade på alle CCS-ladestasjoner.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Rosstopher

Sitat fra: Larsebass på lørdag 13. november 2021, klokken 12:07
Takk for svar! Det burde jo være gjørbart å komme seg til Circle K, håper jeg.

Jeg har CCS-adapter, kan jeg hurtiglade på Circle K 300-laderne da?

Bare så du ikke misforstår, siden det virker som du tviler: det er snakk om Circle K på Gardermoen. Den ligger halvannen kilometer fra terminalen.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Larsebass

Tesla X75D.

geear

Av ren nysgjerrighet, hvordan endte du i den situasjonen?

Larsebass

Godt spørsmål. En logisk brist i mitt hode og manglende reising de siste årene gjorde at jeg tenkte at 9 mil på bilen var nok da jeg parkerte.
Tesla X75D.

geear

Hvor lenge har den brukt på å miste seks mil?

Larsebass

Reiste ut lørdag 6 november og hjem 13 november. Litt skuffet over tapet, men regner med at det skyldes temperaturforskjell. Sentry mode var av.

Jeg rullet inn på Kløfta med 10km igjen. Kjørte uten varmeapparat. :-)
Tesla X75D.

kodax

Min X75 pre-raven 2019 mistet ca 1% i døgnet uten sentry mode på den sw som var forrige vinter (men det har vel endret seg litt avh. av sw-versjon)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Sitat fra: Larsebass på søndag 14. november 2021, klokken 12:25
Reiste ut lørdag 6 november og hjem 13 november. Litt skuffet over tapet, men regner med at det skyldes temperaturforskjell. Sentry mode var av.

Jeg rullet inn på Kløfta med 10km igjen. Kjørte uten varmeapparat. :-)
Helt sykt. Men dessverre ikke unormalt. Har du MCU1 eller 2?

Hvis 1 bør du slå PÅ power saving og AV always connected når bilen skal stå en stund, men det er ei plage i det daglige, da du må vente på at bilen skal starte opp hver gang du setter deg inn.

Larsebass

MCU1. Tror tabben var at jeg ikke hadde skrudd på Power Saving og skrudd av Always connected. Fremdeles et litt stort tap, synes jeg, men nå er i alle fall leksa lært.

Takk for tips :-)
Tesla X75D.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA