Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We Connect ID

Startet av atrus, fredag 12. november 2021, klokken 10:28

« forrige - neste »

Trond.m

#15
Hadde muligens samme problem selv. Virker som om internett tilkoblingen er litt ustabil, så jeg måtte velge online / offline et par ganger før den fikk kontakt med nettet. Men den fikk likevel ikke kontakt med We connect, så jeg var like langt.😥.  Har hatt et dusin BMW, og et par Mercedes og nesten aldri hatt problemer. Med Audi / VW er situasjonen dessverre helt omvendt. Men la oss håpe at forhandleren har rett, og at problemet snart er løst.

ID4

Sitat fra: daktari på onsdag 17. november 2021, klokken 17:39
Ikke normalt, jeg har bare feilmelding 2 nedetider siden mai. Kommer sikkert an på hvor ofte appen brukes.

Samme her. Kan ikke huske at min har vært nede overhode. Har hatt bil siden våren. Så det er vel slik at de som opplever dette, melder ifra, og vi som ikke har opplevd det hører du ikke om. De blir da my mer synelig.

Men det er ikke greit at noen opplever dette.

Trond.m

I dag var feilen tydeligvis løst, og bilen er på nett for første gang. Krysser fingrene for at det nå fungerer bedre enn min erfaring med e-tron. Godt å høre at mange opplever tjenesten som stabil...det gir håp  🙏

Olemann

Den er ikke noe verre/bedre enn appen var med mine 2 BMW i3.  Kan virke i flere uker, så faller ut en time eller 2 døgn, og tilbake igjen.
ID4 virket stabilt i 3-4 måneder, så noen korte utfall, og nå sist utfall som har vart godt over 1 uke, men VW er på saken og gir daglig beskjed om at de ikke har klart løse det, bedre enn ikke noe, men enda bedre om det virket :D

Olemann

Da var den jammen online igjen, så da ble det fikset, lengste utfall til nå, en drøy uke.  Får gledes over at det virker igjen og håper den virker mange uker framover :D

Sitat fra: Olemann på lørdag 20. november 2021, klokken 16:03
Den er ikke noe verre/bedre enn appen var med mine 2 BMW i3.  Kan virke i flere uker, så faller ut en time eller 2 døgn, og tilbake igjen.
ID4 virket stabilt i 3-4 måneder, så noen korte utfall, og nå sist utfall som har vart godt over 1 uke, men VW er på saken og gir daglig beskjed om at de ikke har klart løse det, bedre enn ikke noe, men enda bedre om det virket :D

Trond.m

Appen har virket perfekt i min første uke som eier av GTX.  Det lille den har av funksjonalitet virker raskt og brukervennlig, men savner å kunne sjekke status som om bilen er låst, låse bil, lukke vinduer etc.
Spesielt det å kunne låse opp bilen remote er viktig hvis man skulle være uheldig å låse seg ute. Og at denne begrensede funksjonaliteten som å styre lading etc. ikke  skal virke kostnadsfritt lenger enn 3 år gratis er dårlig, selv om det neppe får betydning for meg. BMW garanterer vel at appen virker ubegrenset tid.

Krokstein

Sitat fra: Trond.m på søndag 21. november 2021, klokken 09:48
Appen har virket perfekt i min første uke som eier av GTX.  Det lille den har av funksjonalitet virker raskt og brukervennlig, men savner å kunne sjekke status som om bilen er låst, låse bil, lukke vinduer etc.
Spesielt det å kunne låse opp bilen remote er viktig hvis man skulle være uheldig å låse seg ute. Og at denne begrensede funksjonaliteten som å styre lading etc. ikke  skal virke kostnadsfritt lenger enn 3 år gratis er dårlig, selv om det neppe får betydning for meg. BMW garanterer vel at appen virker ubegrenset tid.
På Volvo måtte man også betale for noe funksjonalitet etter 3 år, men der ble det etterhvert bakt inn i servicekostnad slik at om man fulgte serviceprogrammet på merkeverksted så ble fornyet med tiden frem til neste serviceintervall. Er vel ikke utenkelig at vw vil følge på samme spor???
ID.4 GTX

Oddaa

Sitat fra: Krokstein på onsdag 17. november 2021, klokken 17:22
...helt vanlig med utfall på 1 dag??? Blir min første vw dette så jeg har ikke noen erfaring med det, men er dette normalt altså? Har hatt Volvo de siste 15 årene og der har dette virker hver dag...alltid. Litt overraskende om det er vanskeligere for vw å få stabilisert en løsning.
Appen er stabil for Volvo med forbrenningsmotor/ Sensus operativsystem ja. Men for XC40 EV og jeg antar også de andre modellene som etterhvert har fått Android Automotive er det dessverre en annen historie. I tillegg til at stabiliteten er sammenlignbar med tiden med e-Golf er også funksjonaliteten svært begrenset.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Olemann

Status, muligens av interesse for folket her inne:  VW har nå bekreftet at det var feil med deres server, litt pussig at det varte over 1 uke, men så skriver de i epost til meg.
Kan tyde på at bilene er på ulike servere, siden ikke alle har hatt utfall disse dagene.

sjokomelk

Det er neppe én server, men mange små med lastbalansering seg i mellom. Hvis styringen av lastbalanseringen slår krøll på seg, så kan det være at noen blir stående å "banke på døra" på en server som ikke har kontakt inn med resten av nettverket, mens andre treffer på en som fungerer som den skal og slipper gjennom.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

biggern

Sitat fra: Trond.m på søndag 21. november 2021, klokken 09:48
Appen har virket perfekt i min første uke som eier av GTX.  Det lille den har av funksjonalitet virker raskt og brukervennlig, men savner å kunne sjekke status som om bilen er låst, låse bil, lukke vinduer etc.

Google kart som indikerer hvor en parkerte bilen, med gang rute, kan også være kjekt, i store nye byer eller etter 3 uker i syden :-).
Forberede reise anvisning på telefon Appen, som overføres bilens nav. system, kan noen ha behov for.
Mange muligheter.

biggern

Mistet total kontakt med We Connect og oversikt av bil og lade styring osv., i forrige uke . Prøvde derfor  å laste inn App på nytt idag, men bilen får ikke kontakt med server. Blir for dårlig av VW dette.

daktari

Det er neppe lurt å avinstallere appen.
Problemer ligger i hovedsak på server, evnt. bil. Hvis man ikke får kontakt etter en kjøretur ville jeg heller forsøkt en eller annen soft resette av infotainment.

Vår fungerte hele forrige uke og fungerte i dag også. Treg, men funker.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

atrus

Opplevde det samme for noen dager siden. Sett bilen i offline-modus i entertainmentanleggget. Vent en liten stund, og sett den tilbake i online-modus. Det løste problemet for meg

biggern

#29
Prøvd det meste.
Ingen kontakt på å endre ladetider eller oppstart varming osv.
App viser kun gammel info rundt 70% og 285km tilgjengelig, hver dag, hele uken, selv om bilen er ladet. Får ikke endret noe da App sier at bilen har forhåndsprogrammert lading i bilen.
I bilen vises rundt 90% og 355Km.
Mistet også avgangstider info i Appen, selv om dette ligger indikert i bilen.
Prøvde også soft reset på Infotain. systemet, uten  hjelp.
Har også prøvd å få kontakt fra bilen på flere lokasjoner.
OK. da vet jeg det fungerer hos andre, om vi er på samme server.
Nå har jeg 14dager før mine data slettes på serveren og jeg må begynne på nytt.

Samtidig har jeg erfart at touch låsing ikke har fungert som den skal i kulda (-5 til -9). Må stå utenfor bilen og touche mange ganger uten at bilen låser seg (selv om jeg prøver alle fingra på begge hender).
Jeg kan gå på pass. siden og der fungerer det, noen ganger.
Eller at jeg må vente 1-2 minutter før det fungerer.
Bruker nøkkel når jeg ikke har tid å vente.
Låser bilen seg aut. etter en viss tid (bruker ikke aut. opplåsing når nøkkel nærmer seg).?

Jeg får prøve Offline og Online igjen og håper på at det fungerer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA