Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We Connect ID

Startet av atrus, fredag 12. november 2021, klokken 10:28

« forrige - neste »

atrus

Har ikke hatt kontakt med We Connect siden i går. Flere som opplever det samme? Merkelig at dette er så ustabilt fremdeles. Har brukt CarNet og senere We Connect med e-golf i seks år og har opplevd lignede flere ganger. Merkelig at VW ikke klarer å tilby mer stabil tjeneste?

hELgenen

Null problem her..aldri vært så bra som nå etter oppdatering av app. Får svar med en gang fra bilen.

Har du oppdatert appen?

atrus

Ja, siste versjon. Får ikke kontakt fra bilen heller

TJV

Her har bilen vært uten nett i 3 dager. Så da kan jeg ikke se batteriprosent i appen eller forvarme bilen uten å stille inn på forhånd i bilen.
Møller sier dette var er "kjent" problem og ville nok gå gå i orden av seg selv etter noen dager, så de ville avvente situasjonen litt. Ikke veldig imponert...
Men når det var blitt i orden skulle det visstnok ikke være et tilbakevirkende problem. Time will show.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

TJV

Da er bilen på nett igjen og appen synkronisert med bilen. Helt av seg selv.
Uvisst hva som gjorde det og like uvisst hvordan det ble fikset.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

Raggen63

Har id4 i bestilling fått beskjed om at vi får den neste uke.

Fikk en liste over ting jeg burde forberede før jeg hentet bilen, blandt annet laste ned we conect, men når jeg prøver å legge inn bilen så kommer det opp at det nummeret ikke eksisterer. Regner med at det ordner seg når bilen kommer?
id4 pro

amrois

Gratulerer med bilen! Bare last ned appen på de telefonene som er relevante. Oppsett av abonnement og apper er en del av overleveringen, så det kan du vente med til da.
ID4 Pro Perf Tech

Bjoris

Du må fysisk være i bilen når kontakt etableres, tror jeg tok bildet av en QR code i bilen om jeg ikke husker feil...

Grattis med flott bil, er det en GTX kanskje, heldiggris i såfall. Har bestilt, men får den nok ikke før etter ferien neste år, men kjører RWD av ID4 så ikke krise:)

Raggen63

Takk, det er ID4 pro tech som jeg bar bestilt, gleder meg, første gang med elbil.
id4 pro

Olemann

Har ikke hatt kontakt med bilen i appen på en drøy uke, er i dialog med VW om det.  Utfall på 1 dag er helt normalt og noe jeg har levd med hele tiden, men en uke er litt i overkant, selv om jeg er en tålmodig mann :D

Trond.m

#10
Sitat fra: Olemann på onsdag 17. november 2021, klokken 17:15
Har ikke hatt kontakt med bilen i appen på en drøy uke, er i dialog med VW om det.  Utfall på 1 dag er helt normalt og noe jeg har levd med hele tiden, men en uke er litt i overkant, selv om jeg er en tålmodig mann :D
Er visst store problemer, så jeg får heller ikke koblet opp en ny bil. Men VW er har lang erfaring med å levere ustabile løsninger, så ingen grunn til å stresse med dette 😥

Krokstein

...helt vanlig med utfall på 1 dag??? Blir min første vw dette så jeg har ikke noen erfaring med det, men er dette normalt altså? Har hatt Volvo de siste 15 årene og der har dette virker hver dag...alltid. Litt overraskende om det er vanskeligere for vw å få stabilisert en løsning.
ID.4 GTX

daktari

Ikke normalt, jeg har bare feilmelding 2 nedetider siden mai. Kommer sikkert an på hvor ofte appen brukes.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Olemann

Sitat fra: Krokstein på onsdag 17. november 2021, klokken 17:22
...helt vanlig med utfall på 1 dag??? Blir min første vw dette så jeg har ikke noen erfaring med det, men er dette normalt altså? Har hatt Volvo de siste 15 årene og der har dette virker hver dag...alltid. Litt overraskende om det er vanskeligere for vw å få stabilisert en løsning.

Bare man ikke forventer at den virker hele tiden så unngår man irritasjon.  Det er min medisin mot apper, har nå min 9 elbil, og den 4 med app, alt blir lettere bare man skrur av forventing om at den virker hele tiden  ;)

hELgenen

Fikk også problem når jeg hentet bil...viste seg at bilen stod i offline mode..Måtte inn i en eller annen undermeny for å sette den i Online. Det rare var at når bilen ble startet så så det ut som den var Online...men det stemte ukke og en rundans i menyvalgene gjorde underverker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA