Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We Connect ID

Startet av atrus, fredag 12. november 2021, klokken 10:28

« forrige - neste »

hELgenen

Restart mobilen,fjern appen og installer den på nytt.

atrus

Sitat fra: biggern på mandag 13. desember 2021, klokken 16:10

Jeg får prøve Offline og Online igjen og håper på at det fungerer.

Sakset fra Fjesbokgruppen ID4: « Min Max går også offline i perioder.  Siste gang i forrige uke. Så kom den på igjen etter 5 dager, men gikk offline 1 dag senere. Hjelper ikke å resette skjermen eller velge online på skjermen. Har sett at flere har tatt ut den nederste av tre 5A sikringer under rattet. Jeg har spurt forhandler om dette er en ok løsning uten å få svar foreløpig. Men i dag gikk jeg lei. Dro ut sikringen og satte den inn igjen etter noen minutter - quick fix - bilen er online!»

Har ikke prøvd det selv siden det ordnet seg for meg

biggern

#32
Jeg gikk Offline og ventet noen minutter før Online igjen.
Inn på We Connect og etter 10 sekunder var Appen Online igjen.
Manualen har vel ikke slike QA svar vil jeg tro.
Men man trenger ikke manual med dette forumet  :)

biggern

Sitat fra: hELgenen på mandag 13. desember 2021, klokken 16:36
Restart mobilen,fjern appen og installer den på nytt.

Gjorde begge deler, uten hell. Off og Online gjorde susen.

Paasan

Får ikke kontakt med bilen via We connect, noen andre som opplever det samme?

hELgenen

Jeg har kontakt med min..akkurat nå..1156 17.06.2022

Trond.m

Jeg har heller ingen problemer med appen.

Paasan


Paasan

Hm, får opp "kan ikke laste inn tilkoblingsstatus" i bilen.. Ligger vel der da, noen tips..?

Paasan

Ser at det er foreslått å ta sikring 19 en liten stund, skal teste det når jeg får tid..

hELgenen

Er bilen i online modus? Står status når du starter bilen

Paasan

Står  "kan ikke laste inn tilkoblingsstatus" der det kom opp valg mellom online/offline på skjermen ved oppstart. Er bilde av globusen, men 4g tegnet er borte.

Prøvde å sette i offline modus, men fikk beskjed om at det ikke er mulig, så antagelig er den offline i utgangspunktet..

hELgenen

Sitat fra: Paasan på fredag 17. juni 2022, klokken 17:42
Står  "kan ikke laste inn tilkoblingsstatus" der det kom opp valg mellom online/offline på skjermen ved oppstart. Er bilde av globusen, men 4g tegnet er borte.

Prøvde å sette i offline modus, men fikk beskjed om at det ikke er mulig, så antagelig er den offline i utgangspunktet..

Hmm..husker jeg hadde problem med noe lignende på min første id.4 - mener å huske at jeg bare skiftet mellom online/offline i menyen og så var det ok igjen....

Men klarer du ikke velge online fra menyen - vel så vil jo ikke dette fungere.


Paasan

Ja, det funker dessverre ikke.. Har sendt mail til selger, skal prøve sikringen senere i dag.. Takk for svar uansett.

Sitat fra: hELgenen på fredag 17. juni 2022, klokken 18:44
Sitat fra: Paasan på fredag 17. juni 2022, klokken 17:42
Står  "kan ikke laste inn tilkoblingsstatus" der det kom opp valg mellom online/offline på skjermen ved oppstart. Er bilde av globusen, men 4g tegnet er borte.

Prøvde å sette i offline modus, men fikk beskjed om at det ikke er mulig, så antagelig er den offline i utgangspunktet..

Hmm..husker jeg hadde problem med noe lignende på min første id.4 - mener å huske at jeg bare skiftet mellom online/offline i menyen og så var det ok igjen....

Men klarer du ikke velge online fra menyen - vel så vil jo ikke dette fungere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA