Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading id4

Startet av Johansul, mandag 13. juni 2022, klokken 23:31

« forrige - neste »

Johansul

Hei, har akkurat fått en id4. Hadde en id3 og når jeg ladet den hjemme og på hytten stod det at jeg ladet med 11kwt. Nå med id4 får jeg bare 4kwt eller 19-21 km/t hjemme, men fremdeles 11 kwt på hytten. Har Eaton lader og fra elektrikerensdokumentasjon på strømanlegget har jeg TNC-S 400V. Noen som kan hjelpe meg med hvorfor jeg ikke får lade i 11 kwt hjemme på id4? Må jeg ha ny lader?

daktari

Har du haket av for "reduser ladestrøm" i app eller bil?

Forøvrig mener jeg å ha sett at den lader litt saktere over 95% uten at jeg er skråsikker, sjekker ikke så ofte når den lader.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Johansul

Nei, har ikke haket av for reduser ladestrøm og sist jeg ladet var batteriet bare på 30%.

daktari

Kan hende at du må ha appen litt lenger åpen. Evnt sjekke ute i bilen. Ofte når man nettopp plugget i starter den veldig lavt i fart og girer opp etterhvert. Vi snakker noen minutter.

Eller forresten, har de sjekket at kabelen du brukte tåler 3-fase? 4 kW er jo mistenkelig likt 1 fas 16A...  står printet på kabelen.

Det kan jo være at ladeboksen din er koblet på en måte som ID.4 ikke liker, men skulle tro at ID.3 har samme ombordlader.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

TJV

Lurer på om det er noe innstillinger man kan gjøre når man har valgt "hjemme" et sted i menyen. Da kan man velge å kun lade når man er hjemme og kanskje med redusert hastighet? Bare erindrer noe når jeg fikk bilen for 1 år siden og satt en kveld å trykket litt i menyen. Husker dessverre ikke noe mer, så mitt svar var kanskje ikke det beste.
Gi gjerne en oppdatering når du har løst problemet.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA