Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BYD Tang med refreshed design og større batteri

Startet av Blitz, onsdag 10. november 2021, klokken 20:13

« forrige - neste »

Blitz

The most prominent design change is in the front of the vehicle which now comes with a more modern-looking, minimal grille . This year's model featured a grille that occupied a larger part of the front of the EV but the newer design comes with a smaller one with chrome trim. The newer grille also holds the "Tang" car logo.

Apart from this, the rest of the body hasn't been changed much. The rear and sides of the vehicle are almost indistinguishable from its older model, although the body length has been increased slightly. As such, the length, width, and height of the new BYD Tang EV are 4900mm x 1950mm x 1725mm, respectively, while the wheelbase stands at 2820mm.

Moving on to the SUV's engine, it is an electric motor with a power of 168kW (approximately 229 horsepower). The power has in fact been reduced when compared to the current single-motor version of the Tang EV. However, a dual-motor four-wheel-drive version is expected to be launched soon to compensate.

The lithium iron phosphate Blade Battery of the new BYD Tang EV has been upgraded with an increased density, rising from 140wh/kg to 150wh/kg, which is a considerable upgrade. Because of this, the battery life/range of the vehicle will be reaching 700 kilometers.

Current BYD Tang EV models on sale are three in number, namely long-range, four-wheel-drive high-performance, and four-wheel-drive high-performance flagship.

The newer model will be replacing the current single-motor variant and is set to be unveiled at the Guangzhou Auto Show on November 19.

https://www.gizmochina.com/2021/11/10/byd-tang-ev-announced-with-a-new-design-and-700km-battery-range/

Dagens Tang med firehjulsdrift har vel en NEDC rekkevidde på 500 km, så med det nye batteriet bør vel rekkevidden øke til 600-650 km NEDC og 500 km WLTP.

JorgenM

Trist at de fjerner grillen fra dagens versjon. Den nye ser desverre langt mer Kina ut. Jeg har avventet kjøp pga ryktene om oppgradert rekkevidde, men ble litt skuffet nå. Vi får se 19. november da.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Vaduz

Likte den nye grillen mye bedre, digre griller er veldig gammeldags på en elbil synes jeg. Med såpass rekkevidde kan den faktisk bli aktuell etterhvert, særlig om man kan fjerne drømmebygger bokstavene bakpå!

batterimannen

Sitat fra: Vaduz på torsdag 11. november 2021, klokken 16:57
Likte den nye grillen mye bedre, digre griller er veldig gammeldags på en elbil synes jeg. Med såpass rekkevidde kan den faktisk bli aktuell etterhvert, særlig om man kan fjerne drømmebygger bokstavene bakpå!

Den teksten er litt som å ha Home Sweet Home på veggen hjemme  ::)
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

daktari

Sitat fra: JorgenM på torsdag 11. november 2021, klokken 04:38
Trist at de fjerner grillen fra dagens versjon. Den nye ser desverre langt mer Kina ut. Jeg har avventet kjøp pga ryktene om oppgradert rekkevidde, men ble litt skuffet nå. Vi får se 19. november da.
Var det noen som sa "Voldemort"?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kjell Leaf

Rekkevidden blir langt fra det som noen antyder her. 700 km nedc tilsvarer sannsynligvis i underkant av 600 wltp. I tillegg er det single motor som omtales ger, og forskjellen mellom 2wd og 4wd bruker å være ganske stor. Jeg tipper rundt 500 km på 4wd.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

J0kerN

«The newer model will be replacing the current single-motor variant and is set to be unveiled at the Guangzhou Auto Show on November 19.»

Dette skjedde vel ikke?

Blitz

Bilde av den "nye" Tang, synes fronten ser bedre ut uten grill.

MyMuffin

Ser ut som at 2022 varianten får ett 108.8 kwh stort batteri, det er i så fall ett meget godt steg opp og da bør vel 500km real world rekkevidde være oppnåelig.

Kilde: https://topelectricsuv.com/news/byd/byd-tang-ev-norway/
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

torlie

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA