Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Symbol for rattvarme.

Startet av ENTO, onsdag 10. november 2021, klokken 17:30

« forrige - neste »

daktari

Det er digitale knapper gjemt bak andre menyer som er største problemet.
Altfor små digitale knapper på for små skjermer er også et problem, men Ikke så mye for ID.4.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Dieselgubben

Sitat fra: hELgenen på onsdag 10. november 2021, klokken 19:51
Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 10. november 2021, klokken 19:19
Id4 løser dette med rattvarme veldig elegant uten bruk av knapper. I oppsettet på klima kan du velge at rattvarme (og setevarme)  skal slå seg på automatisk ved kalde temperatur. Du kan også velge trinn. Problem solved.

Jaha...så man må altså bestemme seg på forhånd....FØR man går til bilen.

Vel..foretrekker fortsatt å tenke manuelt..skru på selv når man selv føler behovet er der...synes alle disse smart løsningene er for tvangstrøyer å regne..

Jeg bor i nord og dette fungerer fortreffelig. I utgangspunktet vil jeg bestandig ha god lunk i rattet når det er kaldt. Så kan man heller se motsatt på det, slå den av en sjelden gang dersom man ønsker. For min del blir det langt færre trykk en dersom jeg skal skru den på hver gang jeg vil ha varme.

daktari

Bruker også forhåndspåslått rattvarme og setevarme, men hos meg er valget "bare når det er kaldt" og i dag f.eks. i ca 6 grader kom setevarmen på men ikke rattet. Har stilt begge på "høy" nå istedetfor "lav" men skulle gjerne valgt temp som trigger aktivering.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Bjoris

Har dette med rattvarme som hurtigknapp, der er det vare å trykke flere ganger på samme «knapp» så justerer du mellom trinnene. Veldig greit syns jeg vs å gå inn på klima knappen som faktisk er en fysisk knapp

daktari

Sitat fra: Bjoris på søndag 14. november 2021, klokken 08:52
Har dette med rattvarme som hurtigknapp, der er det vare å trykke flere ganger på samme «knapp» så justerer du mellom trinnene. Veldig greit syns jeg vs å gå inn på klima knappen som faktisk er en fysisk knapp
Hurtigknapp fra nedtrekksmenyen? Jeg fikk lagt til det i går. Men bare 4 knapper max?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA