Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 i lys metallic

Startet av Grenadier, onsdag 10. november 2021, klokken 12:22

« forrige - neste »

Grenadier

Hei,

her om dagen så jeg en TM3 Performance i en skikkelig fin lys, grå metallic. Litt som børstet, lyst stål, som kunne minne litt om noen av de fineste lyse gråfargene til bl.a. BMW.

I mine øyne en mye penere gråfarge enn Midnight silver, som jeg synes er alt for mørk til bilen.

Dette var lakk, og ikke folie. Men bilen hadde kromlister, så i hvert fall en pre 2021-modell.

Har det vært noen spesialmodeller med en slik farge? Hvis ikke så må bilen ha blitt omlakkert.

MyMuffin

Temmelig sikker at Silver metallic kun var å få i 2018 (før model 3 ble lansert i Norge).

Random video med Silver metallic:
https://www.youtube.com/watch?v=XGiaRfjbjDQ
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Daniel_0007

Ja tipper er silver, ble grå importert en sånn en før leveringen startet offisielt. Sikkert noen her som vet regnr på den.
De fjernet silver muligheten rett før bilen ble eksportert til europa.


Model 3 2019 LR Rwd

ViktorS

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 10. november 2021, klokken 12:42
Ja tipper er silver, ble grå importert en sånn en før leveringen startet offisielt. Sikkert noen her som vet regnr på den.
De fjernet silver muligheten rett før bilen ble eksportert til europa.



Flott farge!
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Grenadier

Skjønner, takk for svar.

Kjempefin farge som virkelig kler model 3. Synd de kutta den ut!

krl

Denne fargen var såpass populær at vår bil med tildelt VIN plutselig ble "omfordelt" og overtatt av noen andre. Så da ble det rett og slett kansellering av bestillingen, da de ikke kunne skaffe ny. Silver var kun tilgjengelig i kort tid ja.

ViktorS

Hadde sett frekk ut med silver og svarte detaljer!
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

krl

Mener de fleste ble registrert som grå, så fargen i registeret stemmer ikke. Jeg vet om tre av disse som kom offisielt fra Tesla til Norge, så da er det mest sannsynlig langt flere totalt.

Rosstopher

Jada, det fins helt klart flere enn den ene amerikanske som har ligget på Finn i årevis. F.eks denne https://www.finn.no/234833645
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA