Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Angst

Startet av Pourran, tirsdag 14. august 2012, klokken 14:33

« forrige - neste »

Pourran

Nå har jeg kjøpt meg en ny Citröen C-Zero. Min aller aller første bil. Og nå har jeg en klump i magen. Var dette smart ? Funker bilen bra for bykjøring ? Er det mange feil på bilen ? Hvor lenge vil den gå før batteriet dør ?
Valget ble gjort med hjertet. Jeg tenkte miljø og behov. At det ble C-Zero og ikke I-Miev eller Ion var tilfeldig. Jeg ville ha en bybil som brakte meg rundt smidig.
Hvordan erfaring har dere av bilene deres ? Vil gleden overgå avstandsmangelen ?

hkaspenberg

Sitat fra: Pourran på tirsdag 14. august 2012, klokken 14:33
Nå har jeg kjøpt meg en ny Citröen C-Zero. Min aller aller første bil. Og nå har jeg en klump i magen. Var dette smart ? Funker bilen bra for bykjøring ? Er det mange feil på bilen ? Hvor lenge vil den gå før batteriet dør ?
Valget ble gjort med hjertet. Jeg tenkte miljø og behov. At det ble C-Zero og ikke I-Miev eller Ion var tilfeldig. Jeg ville ha en bybil som brakte meg rundt smidig.
Hvordan erfaring har dere av bilene deres ? Vil gleden overgå avstandsmangelen ?

Opps! Hva er det du har gjordt !??!   ;D

Spøk til side; Gratulerer med valget og velkommen på forumet. Denne bilen fungerer ypperlig i byen (og på landet hvis du ikke skal så veldig langt og/eller ikke har noen hurtigladere langs den veien du skal). Det du vil bli skikkelig glad i er utrolig liten svingradius, at bilen er temmelig smal og at du sitter høyt med full oversikt. Dette gjør at disse bilene er noe av det enkleste å manøvrere i tett bytrafikk.

Du behøver heller ikke å være så redd for at batteriet skal dø. Og skulle det gjøre det de første 5 årene er det dekket av full garanti. Mange feil? På 4 måneder har jeg gått tom for spylevæske. Det er alt. Andre har mer erfaring over tid, men de fleste gir det inntrykk at disse bilene er temmelig solid skrudd sammen.

Avstandsmangel? Du mener manglende rekkevidde? Denne bilen har i praksis ikke noe mangel på rekkevidde!

;-D Hans

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

erik e

Grattis ! Du brukte både hode og hjerte. Hjerte sa Citroen,hode Mitsubishi.  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Hans Håvard Kvisle

Onsdag morgen på elbil.no kommer det en liten hyllest til C-ZERO fra en som har kjørt den en håndfull uker i sommer. Ser ut til at dette er en oppmuntring "just in time" for deg. For du skal bare glede deg til mange fine elbilår framover.
St.Hanshaugen

RunarBT

#4
 ;D du kjem til kose ræva av deg tenke eg;-)

Me har hatt vår i-miev i 10mnder og den er ein fryd å kjøre. Kjapp og fin, og som nevnt den perfekte bybil. Totalt overlegen alt av fossilbiler på alle områder, enn kanskje rekkevidde. Men som bybil kjører du vel ikkje meir enn 7-8mil om dagen? Vinter og kulde er ingen problem, starter gjer den uansett minusgrader.

Pendler Drammen-Oslo og til dette er den og ypperlig. Suse i bussfelt inn til oslo, lader og parkere gratis ved Akershus festning, så midt i sentrum som det går an å komme, Og alltid mange ledige plasse her utrulig nok! Luksus.

Du kjem til å riste litt på hodet av alle som kjøper seg fossilbil, når du blir litt varm i trøya som elbilist.fossilbil er og blir fossil teknologi, elbil er framtida.

Me har reservert ein testa model s og, men egentlig så hadde me klart oss med ein i-miev til.:-) ypperlig bil.

Kito76

Anbefaler at du trykke på knappen for kun å vise km stand istedenfor rekkevidde som er igjen. Da slipper du angsten med å se at rekkevidde (gjenværende km)  krymper mindre og mindre  ;)

i_expect

Har hatt en trilling siden januar 2011. Til uka har jeg kjørt 40 000 og skal på andre service. Jeg kjører like langt i dag som da jeg kjøpte den (dvs, kjørte jo kortere i januar enn i august da pga kulden :D ) og er svært fornøyd. Jeg kjører svært lite i by, mest landeveg, så den funker til det også  :)


Kan vel heller si at jeg er positivt overasket fordi jeg hadde regnet med at jeg ville merke at bilen gikk kortere nå enn når den var ny, noe den altså ikke gjør på min testsløyfe...

Om det er noe feil på bilen? At den må på 20 000-service så "ofte"   ;)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Pourran

Hey hey hey, som noen sa på radioen da jeg var yngere.
Tusen takk for alle tilbakemeldinger, det var digg. Nå gleder jeg meg skikkelig til første tur imorgen.
Ha en herlig torsdag ettermiddag.

Eblogg

Gratulerer så mye med ny trilling. Jeg har hatt min i 3 uker snart og blir bare mer og mer fornøyd :)
i-MiEV 2012 Red/Frost White
http://eblogg.org
http://elbilplassen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA